Diddn Startet 1.April.2013 Del på Facebook Startet 1.April.2013 Som tittelen sier så har jeg en Evinrude XP 10 som står "fast". Før jeg prøvde å løsne motoren gikk stemplene litt frem og tilbake slik som de skal og svinghjul gikk an å bevege litt på. Svinghjul går an å bevege litt mer på enn før jeg forsøkte å løsne motoren, men øverste stempel treffer nesten toppen og går dermed for langt. Stempelet trekker seg ikke tilbake slik det skal. Historien bak at den står fast er at den gikk fint og så stoppet den plutselig, motoren sto bom fast og ville ikke la seg starte igjen. Noen som har en ide til hvordan jeg kan løse dette problemet eller har vært borti noe lignenede før? Takker så mye for svar på forhånd Mvh Diddn Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 2.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2013 Har funnet ut at den står fast fordi råden til det nederste stempelet stikker ut gjennom et hull i blokken. Da må vel blokken byttes og nederste stempel? Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Er nok redd for det ja =) Og kanskje mer... Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 2.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2013 Har en blokk fra en 9,9 Johnson 79 mod liggende og lurer på om denne kan brukes på denne 89 modellen? Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Finn delenr til motoren. Søk på marineengine.com på nr'et så får du opp hvilke modeller som passer Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 4.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2013 (redigert) Jeg har tenkt å ta blokken av en annen Johnson GT som jeg har stående og sette den over i xp motoren, da GT-en er stygg i lakken og har en del funksjoner som tiltspake og girspake som er treg. Så da er det vel bare å begynne å demontere og montere motorene. Redigert 4.April.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.