Tom Rør Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Fordi du mener det Bøø? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Kan det ha vært meg? Mine 41p motorer ryker sinnsykt nå som det er minusgrader i sjøen ved oppstart. Når vanntempen stiger til ca 10 pluss ryker de ikke ved oppstart mere. Burde jeg hive de og investere i nye??? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Kan det ha vært meg? Mine 41p motorer ryker sinnsykt nå som det er minusgrader i sjøen ved oppstart. Når vanntempen stiger til ca 10 pluss ryker de ikke ved oppstart mere. Burde jeg hive de og investere i nye??? I følge noen, så må du nok det ja Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Hadde dette vert en bilmotor hadde den vert spiker for lenge siden. Snart på tide med EU kontroll med CO2 måling på båter også? Nå har de fleste lastebilmotorer gløding som hjelper en del på røyk. Men jeg kan love deg de ryker de også i kaldt vær. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Jeg kommer herved til å reise rundt i gjestehavner for å måle utslipp.Tar med med Oddekalven. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Forsiktig nå, folkens, det er sikkert mange SV'ere som begynner å grine når de leser om sånne fæle ting som dette på Internet...Resultatet blir blårøykskatt på neste års statsbudsjett! Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Et par av de nye trådene, inkl denne, treffer rett i hjertet på garvede sjøfolk. Og det er lett å se hvem det provoserer mest. Enten det gjelder hekkbølger eller sur eksos, bør vel det gjelde en "varsomregel"? Behandle andre slik du vil bli behandlet selv. Vi som har gamle båter er enn så lenge skånet for avgasskontroll slik som på bil. Og som eier av gammel båt med gammel motor, vil jeg nok ri min egen kjepphest som alle andre. Men for natur og miljøet i havna, kan det med fordel sitte nyere motorer i båtene. Men jeg vet det kan være en brannfakkel å komme med;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Jeg er enig med alle som måtte mene at jeg trenger en ny og røykfri motor, bare så ingen tror noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 I LOVE THE SMELL OF DIESEL IN THE MORNING --- og dette er sommers dagen- Herlig, hallucinogen hvitrøk, som er vanedannende. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Zandra Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Nå må dere skjønne at trådstarter bare kom med en aprilspøk! Sånt kan man ikke ressonere seg fram til uten at det er 1. april! Han har nok bare stilt klokka litt feil når det ble sommertid slik at det ble surr med datoen Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Masse innlegg i denne tråden på kort tid,he he..... Sitér dette innlegget Link to post
Vinke Lanke Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Du lå vel ikke på Borgen Profondo? I såfall kan det hende at det var undertegnede du irriterte deg grønn på. Når motorene etter 4 døgn i stillstand med temperatur rundt 0 grader i motorrommet i startøyeblikket så blir det litt kinning før motorene fyrer og det ryker og lukter ikke godt. Men å investere rundt 600.000 i to nye elektroniske maskiner for å redusere et problem for deg er uaktuelt. Jeg advarer derimot mine midlertidige båtnaboer om at det vil bli noe røyk i startøyeblikket og gjør avreisen så raskt jeg kan. Om en på en annen brygge vil bli litt sjenert av noe lukt og røyk har jeg et avslappet forhold til. Med det samme du irritere deg over dette problemet, hvordan går det med irritasjonen over båter som lager bølger eller kjører for fort eller seilere som viser liten vilje til smidighet eller unger som freser rundt i lettbåter og har det motbydelig morsomt eller... Eg bærre spyr :-) Jeg er litt imponert over alle dere som irriteres og sjeneres av alt og ingenting på sjøen, dere må vel ha det bedre i en bobil blandt mygg og knott i Valdres? Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Herre min skaper dette var sikkert meg som forårsaket - har to tilårskomne grønne beist i kjelleren som røyklegger et større område ved oppstart, spesielt nå på vinterstid. Og jeg bøyer meg i røyken (og skammen) - og innrømmer at jeg ønsker meg to nye motorer, så hvis trådstarter kan organisere en kronerulling som dekker innkjøp av motorene , skal eg fikse installering selv. Det kan vel da ikke være noe problem siden plagene tydeligvis er så stor, eller .... Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Bitteliten Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 (redigert) Rene skriftestolen dette her... Trådstarter fikk nok bare et kick når oksygenmengden i blodet tok seg opp igjen etter co forgiftningen.. Redigert 2.April.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Dette er nå mer koserøyk fra en heller svunnen tid....Akkk ja... Etter å ha vært ansvarlig for å fyre opp 2 x V16 dieselmotorer med to blåsere på hver i endel år, da kan man heller begynne snakke om å ha opplevd en antydning av hva man kan kalle, litt dårlig sikt... Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Ali kaffe kurerer gruff! prøv det neste gang! Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Flotte greier når den lokale Princessse- avdelingen fyrer opp etter årssamling i Stokken. Regner med de varsler det lokale brannvesenet før avgang Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Svaret på dette røykespørsmålet er jo innlysende... En havn for RØKERE og en for IKKERØKERE. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Flotte greier når den lokale Princessse- avdelingen fyrer opp De kunne jo sende ut varsel på VHF 10 minutter før de fyrer opp? Security security security All ships, all ships, all ships osv ... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Kanskje dieselvarmeren til Sæbø var helt i orden egentlig... var bare en annen båt som starta opp... Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Ingen røyk uten fleip, tydeligvis. Men dekker all fleipen virkelig over problemet? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 ser ikke noe problem her. annet enn litt syting fra en som har hatt en ellers miserabel påsketur og bare må finne noe å klage på. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 (redigert) Kanskje dieselvarmeren til Sæbø var helt i orden egentlig... var bare en annen båt som starta opp... Ha ha Ha ha Redigert 2.April.2013 av Bøø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 ......man har bestandig to valg. Det ene er å ikke la seg irritere. Prøv heller det neste gang. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Astor Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 (redigert) Vi som har gamle motorer og som er i ferd med å forlate havnen en kald vårdag skal selvsagt neste gang ro farkosten ut på trygg avstand fra fifne neser før vi starter opp. Noe annet er bare slendrian. Redigert 3.April.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.