Jump to content

Røyklegging av gjestehavn!

Profondo

Recommended Posts

Med all respekt SRA :-)

Trådstarter spurte om vår mening, så det burde ikke komme som en overraskelse at noen synes at det er litt "grinebiteraktig" å henge seg opp i andres eksosrøyk. Jeg synes det har blitt godt belyst hva som er akseptabelt i folks øyne vedr. å starte opp å dra, kontra å ligge å forpeste over tid.

Mvh: Tom

iltak: Bytte dyser og justere? Nope. Hjelper ikke på disse motorene.

Konklusjon: Sånn er det bare....

Har selv en eldre Volvo 70 motor,og er dessverre fullt på høyde med disse på bildene.Motoren har vært slik siden ny,omtrent.Hadde vært kjekt med ny motor,men jeg setter ikke inn en ny til 3-400k,så lenge den funker utmerket.Prøver å røyklegge minst mulig,men noe blir det.

Sånn var min gamle Ford/Sabb 2722 også.. Jeg syntes det var pinlig å starte opp i gjestehavn..., sikkert pga slike som trådstarter her. Man gjør det jo ikke med vilje og det går meget fort over.

Kjenner jeg blir litt irritert her på en fredag. Hvor mange tror du har råd til å kjøpe nye motorer ? Skal vi avgiftbelegge røyken ? Hvem skal følge opp?

Er ikke enig i at motorer SKAL røk-legge havna ved oppstart, da er noe galt .

Min Ford 2710 fra 1977 røyk litt, men ikke som noen av innlegga.

Har tatt ut dysene og det var som jeg ante, to av dysene "pissa" 4 var ikke så verst til å ha stått der siden 77.

kunne sikkert ha kjørt 5000 timer til før motoren hadde røket som på noen av bildene i denne tråden.

Har skiftet og justert inn nye dysen beklager elendig vidio har bare to hender og så nesten ikke hva jeg filmet.

http://youtu.be/PPg90PFveVE

Skal ta en snutt når jeg starter opp etter overhalingen og ventiljustering,

Forventer et resultat som nabobåten ikke blir skremt av og jeg flau av.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...