Baard Startet 2.April.2013 Link til dette innlegget Startet 2.April.2013 Hei, Jeg har en aluminiums vanntank med hull i som trenger en liten reparasjon, Det er litt tæring og et hull som må lappes før den settes på plass igjen. Er det noen som vet om firma eller person som kan være behjelpelig med dette, selvfølgelig mot vederlag Tips mottas med takk! Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Slangemannen Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Sjekk om det er noen yrkesskole med sveiselinje i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Tønsberg Maritime Videregående Skole, Færder Videregående... eller hva det heter i dag. De har vel flytta/er på tur å flytte hele greia. Sitér dette innlegget Link to post
Nøttlending Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Hei, Jeg har en aluminiums vanntank med hull i som trenger en liten reparasjon, Det er litt tæring og et hull som må lappes før den settes på plass igjen. Er det noen som vet om firma eller person som kan være behjelpelig med dette, selvfølgelig mot vederlag Tips mottas med takk! Harry Kongstein ved ilebrekke kan kanskje hjelpe deg med dette. Har inntrykk av at han ordner det meste når det gjelder sveising. Sitér dette innlegget Link to post
Janda Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Ta kontakt med Ingolf eller Espen på Færder skole. Bygg 3. Du finner dem der mandag, tirsdag og onsdag frem til 11.15. De bruker å hjelpe til, men det må være type arbeid som elevene har utbytte av, og det høres det ut som det kan være. Hils fra rådgivern på Færder, Jan. Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Hei, Fikk dette utført hos Smia på Hvasser. Det ble gjort kjapt og rimelig. Takk for alle tipsene uansett! Sitér dette innlegget /Baard Link to post
dieselfan Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 hmm, tæring på vanntank, det var ikke det første jeg hadde sett etter, hva skyldes dette ? Nyttig å høre om Baard Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 12.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Vel, jeg er ikke helt siker på hva tæringen skyldes. Jeg kjøpte båten i fjor, og den så ganske grei ut ved besiktigelse, men det viste seg at det var en del "skjulte" feil og mangler når jeg startet med noe utbedringer. Jeg skulle skifte do, og oppdaget da at det var hull i septiktanken. Da jeg fikk den ut etter å ha demontert halve båten, så fikk vi konstatert at den var svært tæret. Ikke unaturlig etter å ha vært i kontakt med aggressive væsker i over 20 år. Det hadde imidlertid lekket en den under dieseltanken også, og den hadde også noe tæring. Dette fikk jeg en kammerat til å fikse. Etter ferien ble det oppdaget at vi "mistet" vann fra vanntanken, og jeg så også at babord vanntank var koblet ut. Akterkabinen var veldig slitt i innredningen, så jeg har demontert alt for å få ut tankene og oppgradere innredningen. Det viser seg da at det har tæret på vanntanken i tillegg...... Nå ble det en lang forklaring uten å svare på spørsmålet, men jeg mistenker at det kan være eller har vært en eller annen form for strømlekkasje i båten som har reagert med aluminiumen, og akselerert ved kontakt med fuktighet. Det er kun der hvor det har vært utvendig kontakt med vann at tanken er tæret, men hullet som har skapt fukten er jo også tæret.....Det var kaos i el-anlegget om bord, og jeg fikk fikset opp en del i fjor, men det er fortsatt en del å ta tak i. Jeg skal få en elektriker jeg kjenner til å megge anlegget for å se etter lekkasjer før sjøsetting. Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.