shark1 Startet 2.April.2013 Link til dette innlegget Startet 2.April.2013 Vurderer å kjøpe en Bavaria 29 sport, ser etter en velholdt og pen båt. Hva er rett pris på disse båtene nå, syns markedet virker veldig optimistisk med prisnivået det har lagt seg på. F.eks ligger en 29 sport nå på 750.000.- for en 2005 modell. Ifjor høst mener jeg det var ihvertfall 100.000.- rimligere, hva tror dere om båtprisene videre framover? Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Kan vanskelig si at det er dyrt. Men det kommer jo self. an på tilstand. Jeg kjøpte en Bavaria 29, ny i 2005. Betalte litt over 1,3 for den da. Med D6 motor. Solgte den året etter for 1,29. Så det har jo vært et bra prisfall Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Det er definitivt kjøpers marked..... For å si det enkelt. By det du synes den er verdt. Gi kort frist. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Du får vel nye 28 sport for omtrent samme pris? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 (redigert) Så på en 2006 med D6 310 i fjor. Skulle ha 780' , men de fikk aldri det. Kunne kjøpe den for 760' . De fleste i samme modell/alder lå høyere i pris, men så ingen ble merket med solgt. Den jeg så på lå lenge, men vet ikke om den ble solgt. De er jo ikke mer verdt nå. Tipper de får 650, maks 700 for en 2005 modell. Noen har KAD300 også. Husk den er 8 år gammel og ingen garanti ... Redigert 2.April.2013 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shark1 Svart 2.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Mener det er temmlig kjøpers marked, den "nye"29 sport koster fullastet med utstyr ferdig på vannet kr 1.195.000.- Kunne helst tenkt meg en 28/29 sport nyere enn 2010 da disse er mer moderne i designet og sikker enklere å selge om noen år når 3 fot syken slår inn igjen. kjedelig å kjøpe båt nå i kunstig høyt marked å se den falle med over 100.000.- i juni når selgerne blir desperate. Jeg tenker også at maks pris for en 2005 29 sport burde vært 650", men burde man velge noen år nyere båt. f.eks legge i litt mer penger å få en 2008 istedenfor, tenker da mest på når man skal selge den igjen. Sitér dette innlegget Link to post
shark1 Svart 3.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Ser på finn.no at det begynner å komme 200-350 nye båtannonser nå, dette er jo itråd med tallene ifra ifjor, da var jo bruktbåt markedet elendig. Men er det dumt å kjøpe båt nå, har selgerne for mye "is" i magen, burde kanskje kjøperne ha "is" i magen? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Rett pris på denne må være når både selger og kjøper er fornøyd. Når vil du ha båt, er du villig til å vente flere måneder for noe tusenlapper. Husk at det er du som skal handle, ikke vi her inne. Noen mener sikkert du bør prute masse og vente, men da går sesongen. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
shark1 Svart 3.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Det har du rett i Marida ikke vært å vente halve sesongen for noen tusenlapper. Husker bare så altfor godt når jeg skulle selge min Skarpnes for noen år siden, det var ikke lett å få noen seriøse kjøpere som hadde penger. Har ikke lyst til å gå på et stort tap igjen, prøver bare å tenke meg godt om så jeg ikke "brenner" meg igjen. Noen som husker hva disse båtene gikk for ifjor sen sommer/ høst, kanskje noen som kjenner noen som kjøpte da.? Sitér dette innlegget Link to post
Ryan Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Hei. kjøpte en sea ray sundancer 325 (32fot) 2006/07. var gått ca 250 timer. båten hadde ligget for salg i 1 år. betalte 820 000. første gang den ble lagt ut låg den for 870 000. er meget godt fornøyd med kjøpet. han kostet også på service 22 000. pluss bytte av reim på bayg thruster og bytte av div slanger i forbindelse med toalett. mener båten kostet rundt 1.350 000 ny med alt utstyret Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.