Jump to content

Kjøp av Bavaria motorbåt, hva er rett pris.

shark1

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en Bavaria 29 sport, ser etter en velholdt og pen båt.

Hva er rett pris på disse båtene nå, syns markedet virker veldig optimistisk med prisnivået det har lagt seg på.

F.eks ligger en 29 sport nå på 750.000.- for en 2005 modell.

Ifjor høst mener jeg det var ihvertfall 100.000.- rimligere, hva tror dere om båtprisene videre framover?

Så på en 2006 med D6 310 i fjor. Skulle ha 780' , men de fikk aldri det. Kunne kjøpe den for 760' . De fleste i samme modell/alder lå høyere i pris, men så ingen ble merket med solgt. Den jeg så på lå lenge, men vet ikke om den ble solgt. De er jo ikke mer verdt nå. Tipper de får 650, maks 700 for en 2005 modell. Noen har KAD300 også. Husk den er 8 år gammel og ingen garanti ...

Redigert av olpi (see edit history)

Mener det er temmlig kjøpers marked, den "nye"29 sport koster fullastet med utstyr ferdig på vannet kr 1.195.000.-

Kunne helst tenkt meg en 28/29 sport nyere enn 2010 da disse er mer moderne i designet og sikker enklere å selge om noen år når 3 fot syken slår inn igjen.

kjedelig å kjøpe båt nå i kunstig høyt marked å se den falle med over 100.000.- i juni når selgerne blir desperate.

Jeg tenker også at maks pris for en 2005 29 sport burde vært 650", men burde man velge noen år nyere båt. f.eks legge i litt mer penger å få en 2008 istedenfor, tenker da mest på når man skal selge den igjen.

Det har du rett i Marida ikke vært å vente halve sesongen for noen tusenlapper.

Husker bare så altfor godt når jeg skulle selge min Skarpnes for noen år siden, det var ikke lett å få noen seriøse kjøpere som hadde penger.

Har ikke lyst til å gå på et stort tap igjen, prøver bare å tenke meg godt om så jeg ikke "brenner" meg igjen.

Noen som husker hva disse båtene gikk for ifjor sen sommer/ høst, kanskje noen som kjenner noen som kjøpte da.?

Hei. kjøpte en sea ray sundancer 325 (32fot) 2006/07. var gått ca 250 timer. båten hadde ligget for salg i 1 år. betalte 820 000. første gang den ble lagt ut låg den for 870 000. er meget godt fornøyd med kjøpet. han kostet også på service 22 000. pluss bytte av reim på bayg thruster og bytte av div slanger i forbindelse med toalett. mener båten kostet rundt 1.350 000 ny med alt utstyret

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...