Ørjan.Berg Startet 2.April.2013 Link til dette innlegget Startet 2.April.2013 Hei, er ny her på forumet, har prøvd en stund å finne ut hva båt jeg har. Jeg kjpte den for noen uker tilbake, han sa det var en ca. 1980 fjord 19ft. men jeg tror ikke det kan stemme. Til poenget: her er båten hva er dette slags båt? :P Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Kan ikke hjelpe deg med det, men velkommen skal du være på BP! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.April.2013 Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Minner litt om Fjordwing da - du får ta et google bildesøk og sammenligne detaljer Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
snurresprett Svart 5.April.2013 Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 Det er ikke fjordwing, ikke med den vindskjermen. Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 5.April.2013 Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 Første jeg tenkte på når jeg så overbygget var Libo Plast men det er nok litt for mange ting som ikke stemmer... som innenbordsmotoren og fremre/nedre del av skroget. Fin båt! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.April.2013 Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 For sammenligning så har vi det meste av Fjord-brosjyrer her: https://baatplassen.no/i/topic/16342-fjord/ Sitér dette innlegget Link to post
Ørjan.Berg Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Takk for mangen gode svar, fant desverre ikke noe på google.. Har prøvd å finne liknende båter på nettet, men uten hell.. :( Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Annonsen har noen flere bilder. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 (redigert) Savner bilder med perspektiv ovenfra og fra siden. Ser ut til å ha designelementer fra Coronet 21 dc og Skagerak 21 dc. Ligner også litt på diverse Finmar-båter. Men denne er litt rundere i front enn alle disse, hvilket kan bety at det var fra perioden før de rettere linjer-designen overtok. Mange av disse dc-båtene var (for) like hverandre. Redigert 18.April.2013 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dolviking Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Har en sterk misstanke om at det er en Halco 19 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 enig med småbåtentusiasten , skulle gjerne hatt bilde rett fra siden også. Linjene i skrog og steglister er "klassisk" dyp v-bunn, slik f.eks Coronet - og også Jan H Linge har brukt. (steglister parallelle med slag/chine er typisk Linge) Men det er jo mange andre også som har tegnet lignende skrog. Googla Halco 19, men bildene av den viser en mer moderat bunnvinkel Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ørjan.Berg Svart 26.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2013 Takk for svar igjen, men finner ingen like.. :/ Men jeg tenkte å bytte ut den gamle volvoen. Overgang til diesel, noen forslag til denne båten, uten å skifte drev? Tenkte meg en Nissan SD33, blir kanskje litt tungt? Sitér dette innlegget Link to post
Izabella2 Svart 20.September.2013 Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 Det nermeste jeg kan se er at det er en Coronet 21 ft. Selv om denne ikke har listen på siden, så har ikke alle coronettene jeg har sett dette. Sitér dette innlegget Link to post
Ørjan.Berg Svart 22.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Ingen? finner ikke ut av det... Jeg endte til slutt opp med å støpe om hekken til utenbords motor, så nå står en 06' Suzuku DF115 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.