Hobby 430 Sport Startet 3.April.2013 Link til dette innlegget Startet 3.April.2013 Hei, Noen som har noen ideer om hvorfor en 1998 mod 9,9 evinrude går ned på tomgang ikkje etter å ha blitt kjørt ca 30 min? stopper!! Er det kjølevannstemp sensor på disse? kan det være avleiringer og sånn som er årsaken? Etter 15 min pause så starter den heilt fint igjen!! Olaf Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Gabi Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Hvordan er kjølevannsstrålen fra motoren? Min 5hk var det gått impelleren på i fjor og da var strålen slapp... Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Hvis ikke impeller, kanskje kjølevann-termostat? Vet ikke hvordan det er på 9.9, men min 115 fra 96 var det i alle fall en på hver side under et skrulokk av plast, bare å ta av lokket og sette inn en ny. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Hobby 430 Sport Svart 5.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 Impeller er ok, hadde oppe termostaten og røsket denne ut, så det var ein del saltavleiringer innforbi termostat. så nå har motoren stått og gått i 2 timer i sitronsyrebad, blir nok litt i morgen også før eg henger den på ein båt og gir den noe belastning for å se om det har hjulpet! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
mah Svart 5.April.2013 Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 har du satt i ny impeller? eller har du bare konstanter at den gamle er "hel" Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 5.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 Den gamle pumper som bare juling :D Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
mah Svart 5.April.2013 Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 når blei den skiftet da? Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 5.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 3 år siden og motor har ikkje gått mer en 4-6 timer etterpå. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
mah Svart 5.April.2013 Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 (redigert) Motoren har ikke nok kjøling= bytt impeller, blir det ikke bedre feil-søk videre Redigert 5.April.2013 av mah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.