Jump to content

Post dine april bilder her :)

Proxor

Recommended Posts

03.04.2013_011.jpg

03.04.2013_064.jpg

Jeg har hatt mange utrolig fine dager på sjøen de siste ukene. Tipper jeg har hatt 10-12 turer siden begynnelsen av mars. Bilde nummer to er fra sørsiden av Ålesund sentrum hvor det står mengder med gyteklar torsk. Borgundfjordfiske er et kjent fiske med lange tradisjoner hvor en fast stamme kommer inn for å gyte hvert år. De siste 5 årene, tror jeg, har fjorden vært sengt for garnfiske for å få opp bestanden. Det har gitt fine muligheter for hvermansen, uten garn, til å dra seg noen fine kg torsk. Hver kveld ligger det mellom 20 og 35 båter utpå fjorden og det er et hav med lanterner i mørket frem til midnatt.

båten min under mørkegrønn presenning i bakgrunnen. nå er det kommet enda mere snø, bildet er tatt i påsken.

hagan_front2.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Riktignok Marsbilder, men føler disse fanger essensen av Aprilfølelsen på sjøen.

Bildene er fra en tur til Kvitsøy rett før påske i strålende vårvær.

img_0940.jpgimg_0951.jpg

Satser på slikt vær neste helg, da skal vi ut til Kvitsøy ! :smiley:

Bayliner 275 Ciera  /  Nidelv 300 Sport  /  Galeon 330 Fly  /   Princess P40  /  Seaco 1030

Bayliner 3988

Satser på slikt vær neste helg, da skal vi ut til Kvitsøy ! :smiley:

Værmeldingene ser upåklagelige ut, og Kvitsøy er alltid ett hyggelig sted å dra innom ja :cool: .

God tur !

Vi reiser nok mer Nordover denne helga, for på Søndag er det meldt så lite vind at vi må satse på medvinds genakker seilas for å komme oss hjem igjen..

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Bålbrenning og kos i fjæra mellom snøskurene som går i Trondheimsleia. Båten står trygt og fint i naustet! Klargjort for sjøsetting når tempen stiger og snøen gir seg!! Har ligget en båt ute i vinter, helt innerst som ikke vises på bildet (summerdream 28)

1365188243.jpg

1365188304.jpg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...