BERLANDSINE Startet 5.April.2013 Link til dette innlegget Startet 5.April.2013 Har kjøpt en fairline sq55 1998mod som eg skal ha vinsj på akter.Det er innreda lugar bak. Tok en runde å kikka men det er utrolig lite plass som ikke er innreda eller full av andre ting.Kan fjerne AC anlegget i akterlugaren, men vet ikke om det er plassen til å ha tau eller kjetting. Noen som har erfaring med montering på slike båter. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 5.April.2013 Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 Måtte lete jeg også på min "lille" 43-foter. Fant etterhvert at beste plassen var i Stb. sideskjørt. Her faller kjettingen ned i et dypt område ved siden av eksosrøret. Velger du syrefast kjetting bygger pyramiden minimalt. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
baatsman Svart 5.April.2013 Link til dette innlegget Svart 5.April.2013 Jeg ville ha sendt en mail til Savanger Marinesenter og spurt. Dette bør de vite. Og vet ikke de, prøv Sundal Yachts Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
ebonita Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 (redigert) På min P40 har jag ett ILAS 1000W spel monterat på badplattformen. Har galvad kätting och det blir ibland bekymmer med att kättingen bygger upp mot hålet under däcket. REMS variant är säkert bättre ur denna synpunkt. Redigert 6.April.2013 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BERLANDSINE Svart 8.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 På sidene er det lys + skap for landstrømm på ene siden og dusj + lys den på andre, under invendig i platform er det for liten høyde og rur indikator pumper osv. må nok ofre lugaren akter og lage en kasse på hodeputa i senga Har altid hatt engbo vinsjer, men har slitt med at kabularet for tauet blir utslitt. lurer på ilas vinsj for tau (liker ikke kjetting) noen som har erfaring på båter på 20 tonn og ilas med tau Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.