Jump to content

Fairline Squadron 55 montering av ankervinsj bak

BERLANDSINE

Recommended Posts

Har kjøpt en fairline sq55 1998mod som eg skal ha vinsj på akter.Det er innreda lugar bak. Tok en runde å kikka men det er utrolig lite plass som ikke er innreda eller full av andre ting.Kan fjerne AC anlegget i akterlugaren, men vet ikke om det er plassen til å ha tau eller kjetting.

Noen som har erfaring med montering på slike båter.

sommer_vaar_2012_145.jpg

Måtte lete jeg også på min "lille" 43-foter. Fant etterhvert at beste plassen var i Stb. sideskjørt. Her faller kjettingen ned i et dypt område ved siden av eksosrøret. Velger du syrefast kjetting bygger pyramiden minimalt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

På sidene er det lys + skap for landstrømm på ene siden og dusj + lys den på andre, under invendig i platform er det for liten høyde og rur indikator pumper osv. må nok ofre lugaren akter og lage en kasse på hodeputa i senga

Har altid hatt engbo vinsjer, men har slitt med at kabularet for tauet blir utslitt. lurer på ilas vinsj for tau (liker ikke kjetting) noen som har erfaring på båter på 20 tonn og ilas med tau

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...