Jump to content

Erfaring med TMC vinduspusser kontroller

Elise

Recommended Posts

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

En annen ting som er plagsomt er at viskerene ikke går parallelt.først stb så midten så BB som i mitt tilfelle ikke fungerer.både jeg og bikkja blir svimmel.skruene som fulgte med til og feste panelet er allerede begynt og ruste..nå ryker dritten ut,og tmc skal inn.noen som hvet om denne kjører viskerene parallelt ?

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Beauty, du spør mer enn jeg kan svare, selv etter en sesong. Merk deg at det er individuelle brytere for hver visker, så du starter de samtidig. Jeg er i den situasjonen at jeg har to store viskere og kjører desidert mest den som er på styrbord, babord bare innimellom, derfor ikke tenkt etter om de går paralelt. Vil dog anta at det må du starte/time med oppstart på bryterne.

beauty of aqua : Det har ikke med timingen på oppstart av bryterene.når alle tre er innkoblet og satt på samtidig så blir det på akkurat samme måte

Litt usikker på hva du mener, men hvis viskere skal bevege seg i takt og samme hastighet så har ikke det noe med bryterene å gjøre. Da brukes bare en motor som driver alle viskere via parallellarmer som på en bil.

På en bil er det vel en motor med en mekanisk arm mellom visker akslene og det tror jeg må være den eneste muligheten hvis det er plass.

Løsningen fra javasea var en god løsning for meg.

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...