Jump to content

kalesjenummer til windy tornado 1999? Formening om pris?


windyén

Recommended Posts

  • 6 måneder senere...

Hei, har ikke gjort noe mere med kalesje ennå, men må nok i løpet av vinteren.

Jeg tok kontakt med Windy, de trengte bare win nr som står på båten så hadde de malnummeret klart, jeg fikk en pris på ca 23 000.- i sommer, da fikk jeg visst også noe rabatt, forøvrig har jeg fått veldig god service hver gang jeg har kontaktet Windy, hyggelige båtfolk :-)

Hvis jeg har forstått det riktig, finnes det to forskjellig malnummer på 99 mod..

Hvis vi er flere kanskje vi kan få en bedre pris...

Link to post
Share on other sites

Da er vi i hvert fall to som etter hvert trenger kalesje til Tornado, om det gjør noe med prisen tviler jeg vel på....men kanskje verdt et forsøk :-)

Jeg har kalesje fra Hansen P. i lettvekts utgaven, det eneste positive og si om denne er at den er lett å pakke sammen. Bøylene er etter min mening laget med for liten bue, dette medfører at vannet ikke renner unna. I tillegg er bøylene for brede og lange til å stues under dørken, dette fordi det kun er brukt en "hovedbøyle". Merkelig opplegg, se bilde.

 

Hvordan er kalesjen/bøylene dine, funker bedre? Er kalesjen 3-delt?

 

bilde

Link to post
Share on other sites

bilde


Hei, som du ser så er bøylene omvendt på vår båt, vannet renner lett av taket til vanlig, bortsett fra nå, da den ene bøylen er litt bøyd pga snømengde på taket i fjor, den er i 3 deler hvis man regner med bakveggen.

Mener du at det ikke er plass til bøylene i motorrommet?

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått laget to kalesjer hos Hansen Protection de siste to årene, begge til Windyer. Resultatet har vært nedslående med tanke på passform. Båteiernes krav er nok ulike, men når kalesjen er alt for slakk allerede når den monteres første gang blir levetiden og bruksgleden deretter. Pent er det heller ikke med en kalesje med dårlig tilpasning.

Heretter blir det kun lokalt produsert skreddersøm for min del.

Link to post
Share on other sites

Dersom jeg skulle hatt et nytt telt kunne jeg kanskje prøvd teltfabrikken i østeuropa, men tør ikke engang tenke tanken på en avansert kalesje.

Hvordan forholder man seg der dersom noe må reklameres på?

Har forøvrig også kjøpt to kalesjer hos Helly Hansen/Hansen Protection de siste seks årene, den ene satt som et skudd, og den andre hadde behov

for en liten justering, noe som ble ordnet uten problem, meget bra. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå funnet ut at jeg har første generasjon kalesje for Tornado, malen ble laget 041296 og da med bøyler som jeg har. Som da ikke er plass til i motorrommet :-(

Dette var sannsynligvis ikke spesielt populært, for i februar 97 kom det en endring slik at bøyler er som på din 99 modell :-)

Deretter kom det endringer i 99 og den siste i 2001, nå med delt kalesje bak første bøyle. Puh....mye å forholde seg til! Hvorfor jeg har 96 kalesje når båten er produsert sent i 97, er jo litt rart.

 

Leser at det er delte meninger om kalesje fra Hansen, mulig det også har med valg av stoff?

 

Dersom folka hos Windy mener at 2001 modellen passer, går jeg nok for denne. Skal sjekke opp litt med priser også selvfølgelig :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...