grawis Startet 6.April.2013 Link til dette innlegget Startet 6.April.2013 Jeg ønsker å flytte antenne til kartplotteren min inn i båten. Den er ikke helt ny, denne antenna, Garmin GPS17-HVS, og jeg lurer på om det er andre som har erfaring med å plassere slike inn under dekk. En slik en, er det: Sitér dette innlegget Link to post
EmilS Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Jeg har antennen nå stående inne i fremkant av kartbordet. Prøvde å ha den ute oppå taket også. Men fikk akkurat like godt mottak inne som ute. Derfor satte jeg den inne fremme ved vindu. Har negative frontvindu. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Tenk på alle plottere som har integrert gps. Du kan trygt sette den inne. Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 7.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Tenk på alle plottere som har integrert gps. Du kan trygt sette den inne. Og at antennen og plotteren min kanskje er litt eldre (begynnelsen eller midten av 2000-tallet) betyr ingenting ift dette? Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Eg hadde iallefall prøvd. Temmelig sikker på det fungerer. Men nå veit eg ikkje hvilken båt du har. I en stål båt med overbygg vil du nok kunne få problemer. Eg har for eksempel kjørt sjøkart med små usb gps og hatt gode signal sjøl om gps har vært plassert så feil den kan bli. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Eg hadde iallefall prøvd. Temmelig sikker på det fungerer. Men nå veit eg ikkje hvilken båt du har. I en stål båt med overbygg vil du nok kunne få problemer. Eg har for eksempel kjørt sjøkart med små usb gps og hatt gode signal sjøl om gps har vært plassert så feil den kan bli. Jeg har min Garmin GPS plassert inne i stålbåt. Takplater, 50 mm isolasjon og 1-2 lag 4 mm stålplater (avhengig av satelittvinkel) mellom antennen og "fri luft". Får alltid mer enn nødvendige satelittforbindelser raskt. Altså "no problem". Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.