MR Swe Startet 7.April.2013 Link til dette innlegget Startet 7.April.2013 Hei. Har laget en ny vaskebenk på badet i trefiner.tenkte lakke det.sett litt på epifanes og ravilakk. Noe tips??? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Kjør på? Ikke noe spes som skal til, følg anvisningene på boksen. Begge merkene fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Epifanes teaklakk er fleksibel, og sitter ekstra godt på teakoverflater. Anbefales. Ravilakk er hard og sprekker/flasser lettere. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Reisende Mac Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 (redigert) Ville ha oljet den ..da er det bare å tilføre ny olje med jevne mellomrom. Ingen flassing og når den er mettet med olje er den helt vanntett. Jeg gjorde dette med kjøkkenbenken i byssa der oppvask kummen sto ..for å få riktig farge kjøpte jeg beis i pulverform som jeg blandet til akkurat den rette kuløren og så satte jeg den inn med olje (fra IKEA faktisk ) første runde måtte jeg mette treverket skikkelig, men etter dette var det bare å sette den inn med olje ca 1gang i året ..ble supert resultat Ville ha oljet den ..da er det bare å tilføre ny olje med jevne mellomrom.ingen flassing og når den er mettet med olje er den helt vanntett. Jeg gjorde dette med kjøkkenbenken i bussa der oppvask kummerlig sto ..for å få riktig farge kjøpte jeg bris i pulverform som jeg blandet til akkurat den rette kulturen og så satte jeg den inn med olje (fra IKEA faktisk ) første runde måtte jeg Mette treverket skikkelig men etter dette var det bare å sette den inn med olje ca 1gang i året ..ble supert resultat Redigert 7.April.2013 av Reisende Mac (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Velger du å lakke, så lakk alle flater, oversiden, undersiden samt alle kuttflatene. Avrund alle kantene, prøvemonter før lakking og beregn litt plass på alle sider til lakktykkelsen. På denne måten lukker du treverket inn i lakken, og det vil holde veldig lenge. Lakk med blank lakk, da den er sterkest. Vil du ha matt finish tar du siste strøk med dette. Puss med 240 papir mellom lakkstrøkene. Anbefaler epifanes og lakk flere tynne lag, enn få tykke.Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Ville ha oljet den .. Hvilken olje anbefales? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.