Jump to content

Lakk på trefiner

MR Swe

Recommended Posts

Ville ha oljet den ..da er det bare å tilføre ny olje med jevne mellomrom. Ingen flassing og når den er mettet med olje er den helt vanntett. Jeg gjorde dette med kjøkkenbenken i byssa der oppvask kummen sto ..for å få riktig farge kjøpte jeg beis i pulverform som jeg blandet til akkurat den rette kuløren og så satte jeg den inn med olje (fra IKEA faktisk ) første runde måtte jeg mette treverket skikkelig, men etter dette var det bare å sette den inn med olje ca 1gang i året ..ble supert resultat

Ville ha oljet den ..da er det bare å tilføre ny olje med jevne mellomrom.ingen flassing og når den er mettet med olje er den helt vanntett. Jeg gjorde dette med kjøkkenbenken i bussa der oppvask kummerlig sto ..for å få riktig farge kjøpte jeg bris i pulverform som jeg blandet til akkurat den rette kulturen og så satte jeg den inn med olje (fra IKEA faktisk ) første runde måtte jeg Mette treverket skikkelig men etter dette var det bare å sette den inn med olje ca 1gang i året ..ble supert resultat

Redigert av Reisende Mac (see edit history)

Velger du å lakke, så lakk alle flater, oversiden, undersiden samt alle kuttflatene. Avrund alle kantene, prøvemonter før lakking og beregn litt plass på alle sider til lakktykkelsen. På denne måten lukker du treverket inn i lakken, og det vil holde veldig lenge. Lakk med blank lakk, da den er sterkest. Vil du ha matt finish tar du siste strøk med dette. Puss med 240 papir mellom lakkstrøkene. Anbefaler epifanes og lakk flere tynne lag, enn få tykke.Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...