waroo Startet 7.April.2013 Link til dette innlegget Startet 7.April.2013 Kan skaftet på min bronsesvinger kuttes ned med vinkelsliper. skaftet blir for høyt , og går opp gjennom gulvet på båten. kan det kortes ned ? Det er en airmar b260 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Det kan den jo, men du må være meeget forsiktig med ledningene slik at du ikke skader disse. Jeg for min del hadde latt være... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
waroo Svart 7.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 godt ! ja , jeg må jo ikke kutte ledningene , men tror det blir kutting . Synes ikke det er så kjekt med dette skaftet som stikker opp gjennom gulvet på båten. vil helt ha det under dobbeltbunnen, slik at gulvet er tett og fritt for ting som stikker opp. Blir ikke kjekt å kutte i denne , men jeg får være forsiktig .... Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn2 Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Denne vil nok kunne gjøre jobben uten å risikere å skade ledningen: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Tang/Rorkutter-20329/ Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Men om gjengene tåler det er en helt annen sak! Jeg ville skrudd på mutteren først, kutter forsiktig med baufil og fjernet bitene meget forsiktig. Ryker ledningene, så må du nesten til med ny svinger... Et alterantiv er jo å lage til en klosse til svingeren til å ha på undersiden mellom skrog og svinger, og lage denne litt strømlinjeformet. Da gir du svingeren bedre forhold ved å få den litt ut fra skroget, og slipper å kutte. Noe å prøve først kanskje? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Christensen Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 En rørkutter vil nok bare følge gjengene! baufil er nok rett verktøy, skru mutteren innpå først! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
steelcontax Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Lag deg en blokk som underlag på utsiden. Lag den i overmål og del den i 2 etter skrogvinkelen. Da har du også korrekt vinklet anhold til svingeren på innsiden. Bruk godt med sikaflex 291 eller tech7 Sitér dette innlegget Link to post
waroo Svart 7.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 jeg er godt i gang med en såkalt pocket mount av svingeren. Det ligger en tråd om den prosessen på forumet. Så det blir nok behov for kutting her ..........har hatt fairing block før, men ville prøve dette nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.