XubX Startet 7.April.2013 Del på Facebook Startet 7.April.2013 Heihei, jeg har en Puma 420 som jeg nå skal oppgradere fra Yamaha 30hk 4t til Tohatsu 50hk 2t 2007 på. Det har ikke vært noe forsterkninger på akterspeilet, og det har bare kommet noen sprekker i gelcoaten. 50HKen, veier ca det samme som 30hken så pga mer kraft har jeg tenkt å iallefall forsterke med en 6mm aluplate på ytter og innersiden av akterspeilet. Det jeg lurer på er om det er nødvendig med strekkfisker fra motorboltene til en plass i brønnen, eller om det holder i massevis med plater på ytter og innersider av akterspeil. Er det noen andre som evt har idèer til hva jeg kan/behøver å forsterke med? Lurer også på om det er noen som har en Turbo propell i dim: 10.0,5.16* eller 15* for salg. Denne skal brukes på Musling 370 med yamaha 40hk. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 du mener at det ikke har vært noe plate mellom motor og speil? Da er nok det årsaken til gelcoatsprekkene. Mener å huske at disse i sin tid var godkjent for 50hk, så dersom akterspeilet ellers er i god stand så ville jeg nøyd meg med plater på inn- og utsida. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
XubX Svart 8.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2013 Det var ingen plate mellom motor og speil nei. Det jeg og tenker, så vil jo tro det holder i massevis med noen gode plater på inn- og utsida av akterspeilet. Takker for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.