Jump to content

Prosjekt: Comet 21 (seksten åring)

SondreSolstad

Recommended Posts

Bra dere liker det! :thumbsup: Begynner å bli veldig fornøyd selv!

Flott prosjekt :) vil gi deg et tips dersom du ønsker en rimelig oppgradering av skrogtrekk. Jeg har samme trekk som deg i min Nidelv 24. Dette malte vi med hvit epoxy primer fra Biltema. Var skeptisk men nå er vi på andre sesongen og det holder seg bra fremdeles :)

Mvh
Geir Emil

Snakker du om å male oppå skrogtrekket, eller fjerne det å legge det rett på glassfiberen?

Båt er ingen hobby, men en livsstil!

Sjekk det ut!

https://baatplassen.no/i/topic/99117-prosjekt-comet-21-seksten-aaring/

Fikk koblet opp batteri switchen i dag, og det funka fett det! Tror jeg har funnet ut hva problemet med dynamoen kan være å. Det går ingen ledning fra dynamoen til ladelampen i dashbordet, å tror det kan gjøre at den ikke lader. Kan det stemme? Snakket med en som hadde det samme problemet hvor ledningen til ladelampen var brutt, å det gjorde at dynamoen ikke ladet. Men setter den på vannet før vi får ordnet den, siden da kan vi måle og styre mens motoren går.

Her er det noen bilder fra i dag:

Koble,koble,koble

bilde

Ferdig!

bilde

-SondreSolstad

Sjekk det ut!

Siste finishen i dag. Koblet basskassen i dag, så nå er det vertfall god nok lyd i den stakkars båten! :lol: Den tar litt av beinplassen ved bordet bak, men det får stå hjemme hvis det skal mye med på tur. Fikk også hjelp av en kompis med å polere ferdig, så nå er den helt klar til å settes på vannet på fredag.

"remote" kontakten på forsterkeren er koblet til bryterpanelet slik at den ikke står på hele tiden og tapper strøm.

Så kan velge om jeg vill spille musikk med eller uten "sub".

bilde

Her er forsterkeren montert.

bilde

Viktig å sette gutta i arbeid når de skal være med på tur! :smiley:

bilde

Ble fint å blankt dette!

bilde

Legger ut et bilde av hvordan de nye gardinene ser ut på utsiden. De er dobbelt vevd, så de er ikke like på begge sider.

bilde

-SondreSolstad

Sjekk det ut!

Hei.

Dette ser fantastisk ut :yesnod:

Men det som eg vil ha sagt er at det stemmer at dynamoen ikkje lader uten at ladelyset er tilkoblet, den må ha litt strøm tilbake gjennom den pæra i oppstarten, so her nytter det ikkje med LED-lys. Eg vil ogso ha sagt at hvis dette er alt som feiler, so syns eg at du er heldig. Eg tenkte nemlig på det som var sagt at dynamoen har vore ute og overhalt uten å virka når den kom tilbake, og dette fekk meg til å frykta problem med diodane.

Magne

Men er det kun en enkel kabel fra D+ opp til lade lampen, så skal den fungere? Om det er det som er problemet da. Lampen er helt ny forresten.

Det stemmer. Den andre sida av lampen skal ha strøm frå tenningslåsen, terminal 15, som so vidt eg husker ogso kan heita 15/54. Om det er det som er problemet, er enkelt å testa. Start motoren og legg ein strepp på dynamoen mellom D+ og B+. Hvis dynamoen so begynner å lada so er det dette som er problemet. Når so dynamoen lader, so fortset den å lada UTEN denne streppen, so lenge motoren går.

Magne

• 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Båten ligger straks ute for salg, for nå er det bil som står for tur...Nesten litt leit å selge, når det er brukt så mye tid på dette. Men skal ikke se bort ifra at det står ny båt i hagen etter hvert som lærlingtiden har holdt på en stund! :thumbsup:

Putene ble forresten trekt om hos Anitas båtsøm AS på Stathelle, en lokal kalesjemaker her i området, for deg som lurte på det.

Sjekk det ut!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...