Erik Startet 8.April.2013 Link til dette innlegget Startet 8.April.2013 Våkner stadig litt for tidlig om morgenen av ømme skuldre og hofter når jeg sover i båten (ja, begynner nok å bli gammel ). Har original madrassen fra båten var ny + en overmadrass. Vurdere å gjøre noe, men er usikker på hva. Ett alternativ er å legge inn spilebunn under madrassen, som anbefalt her : ttp://baatplassen.no/i/topic/14032-sengebunner-i-baat/ (Finner forøvrig ikke dette i sortimentet på IkEA lengre, men har ikke vært ute og kikke med selvsyn). Men dette er vel først og fremst for å få luft under madrassene..? Vil det hjelpe på selve ligge komforten også tro ? Det er vel egentlig 3 alternativer for å løse dette : 1 Fjære opp under ifra (med spile bunn o.l.) 2 Bytte ut selve madrassene med nye. 3 Legge på noe mer mykt over madrassen. Ett moment er også hvor mye det kan bygge i høyden før det begynner å bli trangt. Ønsker i første omgang en billig løsning da båtlappene har sittet alt for løst i vinter Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
KARILLA Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Mitt første tanke er at ingenting varer evig. Ikke båtmadrasser heller. Så om denne drar mot 10 år som jeg resonerer meg fram til, så ville jeg byttet både madrass og overmadrass. Viktig å sove godt da dette er en av de største trivsels økende faktorer ombord. Lykke til :-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Erik Svart 8.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Sant nok Men formen på madrassen er fin. Det er ikke slitasje merket på stoffet, og ikke 'ligge groper' noe sted, så jeg tror heller madrassen er for hard/tynn fra fabrikken. Ikke dermed sagt at den ikke burde byttes, men dette er nok det klart dyreste alternativet likevel.. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Tjorven III Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Hei Jeg har lagt på en standard 5 cm overmadrass fra IKEA oppå den originale 10 cm. Dette har gitt økt komfort og bedre nattesøvn. For å unngå jordslag og fukt under madrassen har jeg brukt underlaget fra Maritim (ikke spiler). Dette har fungert perfekt siden i sommer ! Tjorven III Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 8.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 (redigert) Jeg er ikke plaget med fukt i lugaren (og vi har madrass/sengetøy i båten hele året), så jeg vurderer spilebunn kun pga komfort. Hadde du inntrykk av at det ble mykere/bedre å ligge da du monterte dette ? Redigert 8.April.2013 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
baatsman Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Bed flex rammermadrass på gummi støtter og Jysk sitt svar på Tempur. Det funker. Google Bed flex og du ser det. Tomrica hadde import tidligere. Om han har det fortsatt aner jeg ikke. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
lano2 Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 http://www.reidarsvendsen.no/ De forhandler Celsiusmadrasser, 7cm overmadrasser, som er mykere enn Tempur. Kan anbefales, pga prisen! Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Fast madrass underst, og så en god 5 cm overmadrass gir god nok liggekomfort etter min smak. Spiler er også kjekt for lufting og komfort, men er ofte en ulempe hvis en bruker rommet under senga til oppbevaring. Kan anbefale spilebunn fra IKEA, mye billigere enn Bedflex. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Eureka Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Jeg laga spilebunn selv av lekter. Bilder i prosjekttråden min. Først og fremst pga fukt, men det ble også en del mykere å ligge. madrassen er en av typen skummdrass som er todel hvor den øverste er sånn" eggkartong " med eggene ned. Mulig jeg skifter ut til kjøpespilebunn om det er stor vektforskjell... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 (redigert) Sultan liared, fra IKEA brukte jeg på forrige båt: Lagt til: ser ut til å ha gått ut nå, men de har noe annet som ligner: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10160229/ Redigert 8.April.2013 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Euklid Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Spilebunn gjorde en enorm forskjell i komforten her, i tillegg til at det selvsagt har hyggelige konsekvenser for fuktigheten. Jeg har sagd til IKEAs Luröy-variant og festet dem med borelåsteip fra Biltema så spillene kan tas bort når jeg en sjelden gang skal ha tilgang på lagringsrommet under forpiggen. Luröy finnes i 70, 80 og 90cm bredde. Mener jeg kjøpte en 70 og en 90, og tilpasset det så det så noenlunde fornuftig ut. Dobbelt i bredden der det er bredest, mer og mer aktiv med saga etter hvert som det ble smalere. Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 (redigert) Har Bed-flex spilebunn og merker mye bedre komfort enn i gamlebåten. Bed-flex er seksjonert i gummistøttene så du løfter 4-5 spiler samtidig. Det er dermed like lett å komme til for oppbevaring under som om det skulle vært plater. Redigert 8.April.2013 av Kjappfot (see edit history) Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
alidal Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Har også harde madrasser i min båt. (har sikkert samme madrass som trådstarter) Kjøpte denne hos Jysk og det ble en helt annen verden! Best i test..... Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Etter at vi fikk oss seng med spileunderlag er det en helt annen verden. Spileunderlag er en dobling i komfort hos oss. Slet lenge med vond nakke og rygg. I tillegg til underlag er det like viktig med riktig pute. Tempur etc funker ikke i det hele tatt for meg, jeg må ha en vanlig skumgummi pute med støtte for nakken. Har prøvd sikkert 10 forskjellige puter før jeg fant Svane sin med støtte for nakke, veldig dyr men verdt hvert eneste øre. Problemet med Tempur er at når du får varmet den opp så synker hode og nakke nedover og den mister støtten sin, det gjør ikke de som er laget av skumgummi. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Rångepådl Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Skisma på Osterøy lager overmadrasser etter mål. http://www.skisma.no/index.html Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.