Jump to content

For hard madrass i båten. Forslag til løsning ?

Erik

Recommended Posts

Våkner stadig litt for tidlig om morgenen av ømme skuldre og hofter når jeg sover i båten (ja, begynner nok å bli gammel :lipseal: ).

Har original madrassen fra båten var ny + en overmadrass.

Vurdere å gjøre noe, men er usikker på hva.

Ett alternativ er å legge inn spilebunn under madrassen, som anbefalt her :

ttp://baatplassen.no/i/topic/14032-sengebunner-i-baat/

(Finner forøvrig ikke dette i sortimentet på IkEA lengre, men har ikke vært ute og kikke med selvsyn).

Men dette er vel først og fremst for å få luft under madrassene..? Vil det hjelpe på selve ligge komforten også tro ?

Det er vel egentlig 3 alternativer for å løse dette :

1 Fjære opp under ifra (med spile bunn o.l.)

2 Bytte ut selve madrassene med nye.

3 Legge på noe mer mykt over madrassen.

Ett moment er også hvor mye det kan bygge i høyden før det begynner å bli trangt.

Ønsker i første omgang en billig løsning da båtlappene har sittet alt for løst i vinter :blush:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Mitt første tanke er at ingenting varer evig. Ikke båtmadrasser heller.

Så om denne drar mot 10 år som jeg resonerer meg fram til, så ville jeg byttet både madrass og overmadrass.

Viktig å sove godt da dette er en av de største trivsels økende faktorer ombord.

Lykke til :-)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Spilebunn gjorde en enorm forskjell i komforten her, i tillegg til at det selvsagt har hyggelige konsekvenser for fuktigheten. Jeg har sagd til IKEAs Luröy-variant og festet dem med borelåsteip fra Biltema så spillene kan tas bort når jeg en sjelden gang skal ha tilgang på lagringsrommet under forpiggen.

Luröy finnes i 70, 80 og 90cm bredde. Mener jeg kjøpte en 70 og en 90, og tilpasset det så det så noenlunde fornuftig ut. Dobbelt i bredden der det er bredest, mer og mer aktiv med saga etter hvert som det ble smalere.

Etter at vi fikk oss seng med spileunderlag er det en helt annen verden.

Spileunderlag er en dobling i komfort hos oss. Slet lenge med vond nakke og rygg. I tillegg til underlag er det like viktig med riktig pute. Tempur etc funker ikke i det hele tatt for meg, jeg må ha en vanlig skumgummi pute med støtte for nakken. Har prøvd sikkert 10 forskjellige puter før jeg fant Svane sin med støtte for nakke, veldig dyr men verdt hvert eneste øre. Problemet med Tempur er at når du får varmet den opp så synker hode og nakke nedover og den mister støtten sin, det gjør ikke de som er laget av skumgummi.

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...