Sjeldenutpå Svart 18.November.2013 Link til dette innlegget Svart 18.November.2013 Off... det var dyrt ja.... Det er meget lite deler å finne på nett til yanmar. De har sikra seg godt..., eller kanskje ettermarked ikkje lønner seg. Men eg meiner eg har sett dynamoer og zink, og muligens eksosbend også på e-bay. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Svensk Svart 18.November.2013 Link til dette innlegget Svart 18.November.2013 Har havert det ene eksosbendet til en av mine Yanmar 6LPSTE. Tenkte det var greit å få dette fikset i Sverige da jeg ligger der i vinterhavn allikevel. Nå viser det seg at svenskene ikke er tamme når det gjelder denne delen. Har forespurt tre steder i Sverige, de forlanger 8.152,- på to steder og 8.155,- på et sted. Prisene er ink.mva I Norge har jeg sjekket to steder og her er prisen 5.917,50 ink.mva og 5.260,- eks.mva. Konklusjon da må være at det å handle Yanmar deler i Sverige er bortimot galskap. Vi svenskar köper yanmardelar i Norge. ca 30 % billigare. Billigaste blir via internett från USA. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 18.November.2013 Link til dette innlegget Svart 18.November.2013 Vet ikke om de er så billige, men jeg kjøpte noen originale filter en gang og mener å huske de var noe billigere enn en del andre.... http://www.yanmardeler.no/butikk/yanmar Sitér dette innlegget Link to post
kjetmath Svart 3.April.2016 Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 (redigert) Slutt(?)rapport: Da var saksepinnen på plass og nå funker det helt OK. Jeg tok med et nytt relé, men det gamle funker fint, så har jeg et reserve liggende i båten til diversebruk. Kan jeg spørre hvor du fikk tak i sånt relé? Redigert 3.April.2016 av kjetmath (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 (redigert) Det kjøpte jeg på Biltema, et slikt billig standard vanlig relé for 12V, tror jeg valgte et som skulle tåle 40A. I etterkant har jeg forresten skiftet selve stoppmagneten også. Handlet hos http://www.yanmardeler.no/ Redigert 3.April.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
kjetmath Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Kan jeg spørre om du husker hvem av ledningene: svart-rød-blå-grønn/hvit som skal hvor på rele'et? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Du ser koblingen på http://www.trudelutt.com/skjema/skjema.pdf helt øverst på side 4. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
River XR Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Magnet i en snor og litt fisking i kjølsvinet, så er fjæren din tilbake. sailorBoy Om fjæren er syrefast, er den veldig lite magnetisk. Og jeg mener å huske at det jeg har vært borti av Yanmar har syrefaste småplukkdeler. Skal selvsagt ikke være bombastisk, men likevel. Sitér dette innlegget Link to post
kjetmath Svart 7.April.2016 Link til dette innlegget Svart 7.April.2016 Tusen takk for svar. Da var nytt relé på plass. Å stopp knappen virker igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.