Jump to content

Hvor får en billigste deler til Yanmar-motorer her i landet?

Lars H.

Recommended Posts

Har havert det ene eksosbendet til en av mine Yanmar 6LPSTE. Tenkte det var greit å få dette fikset i Sverige da jeg ligger der i vinterhavn allikevel. Nå viser det seg at svenskene ikke er tamme når det gjelder denne delen. Har forespurt tre steder i Sverige, de forlanger 8.152,- på to steder og 8.155,- på et sted. Prisene er ink.mva

I Norge har jeg sjekket to steder og her er prisen 5.917,50 ink.mva og 5.260,- eks.mva.

Konklusjon da må være at det å handle Yanmar deler i Sverige er bortimot galskap.

Vi svenskar köper yanmardelar i Norge.

ca 30 % billigare. Billigaste blir via internett från USA.

• 2 år senere...

Det kjøpte jeg på Biltema, et slikt billig standard vanlig relé for 12V, tror jeg valgte et som skulle tåle 40A. I etterkant har jeg forresten skiftet selve stoppmagneten også. Handlet hos http://www.yanmardeler.no/

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...