Rolfan Startet 8.April.2013 Link til dette innlegget Startet 8.April.2013 Jeg trenger tips år jeg skal stelle litt med båten som er ein terhi microfun og lurte på hva jeg skal bruke av sparkel og maling ska få den i nesten perefektstand og er det noender ute som veit hen eg kan bestille klistermerker til denne type båt? Sitér dette innlegget Link to post
Lorang71 Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Her får du fin maling http://www.de-ijssel-coatings.se/ Båten blir bedre enn ny. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 (redigert) Det stemmer visstnok det ja, sjekk også videoer de har på hjemmesiden og på youtube. Redigert 8.April.2013 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
index Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Terhi er vel en sånn bøtteplastbåt? I så fall ville jeg ikke ha prøvd å lakke den! Du vil ha store problemer med å få noe som helst til å sitte på det skroget der.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
volvo_penta_ Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Så ut som et vanvittig bra produkt, med tanke på resultatet? Har kanskje mye med hvordan man ruller å gjøre.. Virker som bra alternativ for å gi ny glød i gamle båter, hvor man ikke har mulighet til å stå på egnet sted for å sprøyte. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Jeg kjøpte nye originale klistermerker hos Bakken Motor til Micro-jolla mi. Kostet skjorta og burde heller kjøpt vannlinjetape på Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
Rolfan Svart 9.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Men tror dere det hjelper med matting og grunning slik at malinga sitter? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Nei. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rolfan Svart 9.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 (redigert) det er jo maling som er laget for plastbåter har sett noen som har malt trehi så kan du ta feil? eller er det lakkering? Redigert 9.April.2013 av Rolfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 (redigert) Er båten din i "bøtteplast" eller glassfiber?. Hvis den er i glassfiber (kan se slik ut på Terhi's hjemmesider) kan den både males og lakkeres. Redigert 9.April.2013 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
index Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 De terhiene jeg har sett har vært i bøtteplast. Mulig de lager i glassfiber også, i så fall kan jeg ha (litt) feil... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pescador1 Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 "Bøtteplast"...:) Om båten er rotasjonstøpt (PP polymerkuler) går det fint å lakkere denne. Det er kun PE ( polymer betegnelse) som kan være 1 nøtt å knekke, dog lar det seg gjøre med spesiell flammebehandling før lakkering. La oss si at båten er rotasjonstøpt og med PP : Ta kontakt med leverandører av lakk - ink til silketrykk (reklame trykk på lightere og annet polymer)for eks spacio.no . Det finnes trykklakk , 2 komponent , og som ved å bruke rett tynner - potlifeforsenker ,kan den rulles på og sprayes på . Da får du en ny båt , selv om den er av "bøtteplast" :) Er det glassfiber , vel, da blir alt enklere...Ikke noe i veien for å bruke billakk ( 2 komp) også. Forarbeid og rensing er uansett den viktigste delen av jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 De Terhi Microfun båtene jeg har sett har vært i vanlig glassfiber. Mulig de nyere er i plast? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 ABS-plast Sitér dette innlegget Link to post
Rolfan Svart 9.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Det er en 2000-2004 ca Sitér dette innlegget Link to post
Pescador1 Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 ABS-plast UFF DA ! ABS plast er lite gjennomtenkt til langvarig utendørsbruk !! Den trekker også til seg vann , tåler UV dårlig og blir sprø med tiden... Det positive er at polymertypen er enkelt å lakkere - overflatebehandle, men : Ikke bruk aceton til å vaske båten før lakkering. Aceton løser opp ABC plasten , og brukes til tiders for å sveise i sammen deler som har gått i stykker, eller for lappe hull. Sitér dette innlegget Link to post
Rolfan Svart 10.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Tusen takk for svar men min er ikke sprø eller noe sånt og er ikke micro fun en av det beste og stødigeste små båten som er i den prisklassa? Så fort jeg får tak i tingene så skal jeg starte en prosjekt tråd :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.