jensemann2 Startet 27.Februar.2005 Del på Facebook Startet 27.Februar.2005 Da jeg bunkret i dag, lånte jeg en 25 liters plastkanne som det hadde vært spillolje eller annen svart olje på. Det var litt igjen i bunnen som jeg tømte ut. Fylte så kannen med grønn-diesel og kjørte ned til båten. Da jeg helte den på, så jeg at all dieselen var blitt veldig mørk, nesten svart. Jeg lot det stå til :) Kjørte i hele dag uten noe tull, men kan det være skadelig for motoren? Det er jo snakk om 1/2 desiliter olje på 25 liter diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Kan jeg aldri tenke meg, det er jo enkelte som gjerne blander litt to-takt olje i dieselen for å smøre dyser. Har også gjort det selv på dieselbilen min, har ikke tatt noen skade. Men to-takt olje blander seg med diesel, litt bedre en 4t. olje. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Kan jeg aldri tenke meg, det er jo enkelte som gjerne blander litt to-takt olje i dieselen for å smøre dyser. Pumpen også! Den trenger smøring ... mangel på sådan i Transit'en kostet meg alt for mye rett før jul i fjor ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
jeb Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 i havna på fetsund tilsetter vi noen desiliter med to takts olje i dieselen for og smøre systemet , vi bruker miljø dieselen og den er ganske tørr ,slik smører ikke systemet godt nok. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Suzuki Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 (redigert) i havna på fetsund tilsetter vi noen desiliter med to takts olje i dieselen for og smøre systemet , vi bruker miljø dieselen og den er ganske tørr ,slik smører ikke systemet godt nok. Hvor får du tak i miljødiesel i Norge, om jeg tør spørre ? Suzuki Redigert 27.Februar.2005 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Allan E Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Er det ikke veldig små toleranser i pumpe og dyser da? Jeg ville ikke kjørt 1/2 dl spillolje gjennom min motor. Hva er det svarte i spillolja? Det er etter det jeg vet sot og partikler. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Er det ikke veldig små toleranser i pumpe og dyser da? Jeg ville ikke kjørt 1/2 dl spillolje gjennom min motor. Hva er det svarte i spillolja? Det er etter det jeg vet sot og partikler. <{POST_SNAPBACK}> Enig.... Spill-olje er en ting og 2-takts olje er noe annet. Spill-oljen er full av partikkler som kanskje ikke passerer dysene, men håper da at diesel-filtrer tar disse urenhetene. Når det gjelder 2-taktsolje så er den ren og fin olje uten forrurensninger. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.