Hedwig Svart 25.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2023 Jeg hadde en note 20 ultra og synes skjermen på denne var helt nydelig. Pga jobbkrav har jeg gått tilbake til iphone, men mange år siden jeg har sett en samsung med en skjerm jeg ikke liker. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 25.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2023 Havelle skrev for 11 timer siden: mange år siden jeg har sett en samsung med en skjerm jeg ikke liker. Enig i at skjermene er flotte, men lite hjelper det når de ikke tåler å bli varme. Bruker telefonen med Navionics i tillegg til B&G plotteren, da den er lettere og raskere å navigere seg rundt på. Blir ofte til at jeg låner konas gamle S9+, den tåler timesvis i solsteiken... Mulig det bare er S20 FE 5G som har dette problemet, men litt dyrt å bare prøve seg fram... Sitér dette innlegget Link to post
Haveseiler I Svart 25.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2023 Hvis du vil ha noe som tåler litt, kan du se på Ulefone. Jeg har en 18T og den har veldig lyssterk skjerm. Den har også veldig kraftig lommelykt, mikroskop og termisk kamera - noe jeg har hatt overraskende mye bruk for. S9+ er forøvrig en utmerket og nærmest uslitelig telefon med god skjerm. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 25.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2023 Det har skjedd mye med mobilskjermene den siste tide. Tipper de fleste er lyssterke nok. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Lazyjack Svart 25.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2023 Med tanke på bruk i sol og varme så husk på at Apples mobiler og padder fort blir overopphetet og dør midlertidig om de blir utsatt for sollys over noe tid og blir for varme. Det samme skjer om de blir for kalde. Samsung og en del andre Android produkter har ikke dette problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 26.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2023 Sun Flyer skrev for 8 timer siden: Det har skjedd mye med mobilskjermene den siste tide. Tipper de fleste er lyssterke nok. Min Samsung har god nok skjerm når den er kald, men etter 5min i solsteiken så blir den helt mørkt og lite lesbar. Lazyjack skrev for 7 timer siden: Med tanke på bruk i sol og varme så husk på at Apples mobiler og padder fort blir overopphetet og dør midlertidig om de blir utsatt for sollys over noe tid og blir for varme. Det samme skjer om de blir for kalde. Samsung og en del andre Android produkter har ikke dette problemet. Er akkurat det problemet jeg har med min Samsung S20 FE 5G versjon. Et problem jeg deler med mange andre, og Samsung ser ikke dette som en feil, kaller det en funksjon for å beskytte telefonen... Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 26.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2023 Samsung S23 serien har de mest lyssterke skjermene, 1200 Nits med 1750 Nits peak lysstyrke. Jeg bruker fortsatt Note 20 Ultra, som har 1000 Nits med 1500 Nits peak, og driver normalt ikke med telefonen over lengre tid i sola så jeg vet ikke om S23 opprettholder 1200 Nits over lengre perioder. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 26.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2023 Det er sikkert sånn at de mest lyssterke skjermene også er de som blir varmest. Hvis man skal bruke telefonen som kartplotter må man kjøpe en som er beregnet på utendørs bruk. Hos samsung vil det si xcover-modellene. Selv har jeg en såkalt "rugged smartphone" fra Ulefone. Har aldri opplevd at den har gått over i tomgangsmodus. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.