Jump to content

Skifte av registerreim på Mercury 4-takter 115hk

Knut-Erik

Recommended Posts

Hej.

Jeg har for nylig skiftet på en 90 mariner årg 2000. Det tog ca 1 time og gik rimeligt nemt. Det sværeste var at få svinghjulet fri med hjemmelavet aftrækker.

Du skal også skifte remstrammerhjulet samtidig.

Interval ifølge servicebog er 500 timer, men min havde kørt ca 700 og havde ingen tegn på slid. Tror den sagtens kunne køre mindst 1200 timer uden problemer.

Jeg fulgte en clymers workshop manual og det var fint, men jeg havde også klaret det uden dog skal man have tilspændingsmomenter.

Vh. René.

• 4 uker senere...

Hej.

Jeg har for nylig skiftet på en 90 mariner årg 2000. Det tog ca 1 time og gik rimeligt nemt. Det sværeste var at få svinghjulet fri med hjemmelavet aftrækker.

Du skal også skifte remstrammerhjulet samtidig.

Interval ifølge servicebog er 500 timer, men min havde kørt ca 700 og havde ingen tegn på slid. Tror den sagtens kunne køre mindst 1200 timer uden problemer.

Jeg fulgte en clymers workshop manual og det var fint, men jeg havde også klaret det uden dog skal man have tilspændingsmomenter.

Vh. René.

Tusen takk for hjelpen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...