Vannlinjen Startet 9.April.2013 Link til dette innlegget Startet 9.April.2013 Er i markedet for å kjøpe en gummibåt, og motor. Båten skal ikke være større en 10 fot, og motor 10 hk. "Pakken" skal brukes til diverse vedlikeholdsarbeid på fergeanløp, men ikke transportere mye matrialer/verktøy. Vurderer ny Honda(Honwave) båt, med 9,8 Tohatsu. Sikkert mange forskjellige meninger på dette fine forumet, men føler selv at dette virker kurant. Setter pris på tilbakemeldinger/erfaringer rundt dette. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 (redigert) HonWave 3 meter er ganske solid etter min erfaring. Har rodd og brukt den mye med 20 hk i 3 sesonger. Men til profesjonelt bruk er vel andre spesial-produsenter mer egnet. Men så var det prisen, da. Det blir vel fort ti-tusenlapper for de proffe. Så nylig en nesten ubrukt HonWave til 3500 Kr på Finn.no Grå-fargen kan du vel si fort farvel til med diverse reparasjoner. Sikkert ingen som vil ha den etter deg. Aluminiums-dørken er veldig stabil og sklisikker, men i praksis ikke så veldig kjapp å montere/demontere, men det er vel neppe noe poeng heller til ditt bruk. Hvis du skal dra den på land eller operere på veldig grunt vann, så legg merke til at ikke hele bunnen er forsterket med ekstra slite-belegg, bare kantene og "kjølen". Du kan neppe bruke den på full fart med 10 Hk og en person. Dette pga myk bunn. Når 20Hk'ern går med den i passe planefart er det "så vidt motoren går rundt". HVis du skal over gå litt avstander med fart og varierende temperaturer (f.eks fraktes rundt kveldstid etter arbeide på dagen) så bør du ha med pumpe for å gjøre båten stivere. Men husk å tappe ut igjen hvis båten blir liggende i solsteken neste dag slik at båten ikke sprenges. Dette er selvsagt likt for mange gummibåter med myk bunn. Redigert 10.April.2013 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vannlinjen Svart 10.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Da ble det 10 fot Honwave, og 15 hk Tohatsu. Begge deler nye. Blir gøy å teste det ut... Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Gratulerer med ny båt! Har hatt Honwave T-30 AE i 5 år med Yamaha 9,9/15. Det er vel samme modellen som du har kjøpt? Ha vært kjempefornøyd med den. Utrolig solid og stødig båt med store pontonger. Disse har også ekstra tykk/solid duk ifh til de fleste tilsvarende joller var det jeg fikk høre når jeg kjøpte den. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
småbåtentusiasten Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Bortsett fra fasongen på avslutningen av pontongene bak synes jeg HonWave ligner svært på f.eks Suzuaar og andre i samme kvalitetsklasse. Det er vel ikke helt usannsynlig at det er ikke er noe Honda "lager selv innomhus"? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.