Cam 44 Startet 9.April.2013 Link til dette innlegget Startet 9.April.2013 Hei der ute. Jeg planlegger å skifte dynamoer. De er orginale og motorene er fra 2000. Lader dårlig etter kontroll av verksted. Er det noen som har erfaring med å sette inn større dynamoer. I forhold til orginalt batterioppsett har jeg når et ekstra batteri på 185 amp koblet til ny baugpropell. Motorene er tamd 74P EDC fra 2000. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Jeg byttet dynamo på min VP 41A fra 55 A og kjøpte Iskra på 100 A. Jeg fikk trøbbel med ladingen og sendte den inn. Fikk den i retur med ny regulator. Trøbbel med den også(?), så fikk jeg den testet på elektroverksted i Trondheim som konkluderte med at den ladet for dårlig. Bema (importøren) påstår imidlertid at den lader som den skal. Du kan evt. søke etter Iskra her på BP så får du en del info. Jeg er nå på "jakt" etter annen dynamo (annet merke). Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Kan tilføye at målingen i benk av Iskra dynamo viste 13,6 volt i ladespenning med 30 amp belastning (100 amp dynamo). Har nå bestilt 80 amp Balmar fra Defender.com som har gode priser f.t. på noen modeller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.