Jump to content

Kan det brukes 1-spaks gass/gear ved flere styreposisjoner?

Monaco 27 Fly

Recommended Posts

På min Monaco har jeg 3 styreposisjoner, med 2-spaks gass/gir. Det er vel en tilvenningssak, men jeg synes i hvertfall foreløpig det er betydelig bedre med 1-spaks.

Men dette kan vel ikke kombineres med flere styreposisjoner?

Må vel bruke synkronisator da kanskje...

Men de finnes så langt jeg har funnet ut bare for 2 posisjoner.

Men går dette an å kombinere med 3 styreposisjoner?

Man kan kanskje benytte 2 synkronisatorer da?

Et annet problem jeg har, er at når jeg styrer fra flybridgen, svinger ikke aggregatet, men rattet i cabinen roterer. Når jeg benytter de andre rattene, funker alt greit.

I motorrommet har jeg en ventilblokk som ser ut til å skille akterdekk-styringen og den i cabinen.

Den i cabinen og den på flybridge, er bare koblet sammen med T-stykker på slangene ved cabin-pumpen. Antar styrepumpen på flybridge har innebygde ventiler som gjør at den ikke roterer når det styres fra cabinen, eller tar jeg feil da? I såfall, mangler pumpen i cabinen disse ventilene, eller er det mest sannsynlig at det er feil på disse?

Det er jo mulig at rattpumpa i cabinen ikke har tilbakeslagsventil. Det kan du finne ut ved å opplyse om hvilken produsent/type det er.

Vedr 1spaksbokser; er redd for at det blir for mye motstand ved ekstra sjaltebokser/synkronisatorer, du får et eksra sett med kabler og tilkoblinger som også skal justeres inn.....som regel noe herk å få til. Jeg ville beholdt 2 spakerne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...