Monaco 27 Fly Startet 10.April.2013 Link til dette innlegget Startet 10.April.2013 På min Monaco har jeg 3 styreposisjoner, med 2-spaks gass/gir. Det er vel en tilvenningssak, men jeg synes i hvertfall foreløpig det er betydelig bedre med 1-spaks. Men dette kan vel ikke kombineres med flere styreposisjoner? Må vel bruke synkronisator da kanskje... Men de finnes så langt jeg har funnet ut bare for 2 posisjoner. Men går dette an å kombinere med 3 styreposisjoner? Man kan kanskje benytte 2 synkronisatorer da? Et annet problem jeg har, er at når jeg styrer fra flybridgen, svinger ikke aggregatet, men rattet i cabinen roterer. Når jeg benytter de andre rattene, funker alt greit. I motorrommet har jeg en ventilblokk som ser ut til å skille akterdekk-styringen og den i cabinen. Den i cabinen og den på flybridge, er bare koblet sammen med T-stykker på slangene ved cabin-pumpen. Antar styrepumpen på flybridge har innebygde ventiler som gjør at den ikke roterer når det styres fra cabinen, eller tar jeg feil da? I såfall, mangler pumpen i cabinen disse ventilene, eller er det mest sannsynlig at det er feil på disse? Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Det er jo mulig at rattpumpa i cabinen ikke har tilbakeslagsventil. Det kan du finne ut ved å opplyse om hvilken produsent/type det er. Vedr 1spaksbokser; er redd for at det blir for mye motstand ved ekstra sjaltebokser/synkronisatorer, du får et eksra sett med kabler og tilkoblinger som også skal justeres inn.....som regel noe herk å få til. Jeg ville beholdt 2 spakerne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.