WGM36 Startet 11.April.2013 Del på Facebook Startet 11.April.2013 (redigert) Hei på dere. Er det noen som vet hva som befinner seg under dobbeltsete i Grand mistral? Vurdere å montere kjøleboks i rommet som er drenert under sete, tenker da å gå inn fra babord side og under sete å inn i det eksisterende rommet. Men er redd for å starte saga da jeg ikke vet hva jeg finner i sidene og rett under det eksisterende rommet. Håper noen vet litt om dette. Fint hvis noen vet hvor mange liter det originale kjøleskapet under byssa er på også.. Mvh Terje Redigert 11.April.2013 av WGM36 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 HeiI vår 37 GM befinner det seg en isboks, men det er vel det du mener med drenert rom antar jeg. Vi fyller dette med isbiter og har kalde pils og hvitvin til mange dager i uthavn uten å fylle kjøleskapene med plasskrevende flasker og bokser.Kan ikke helt skjønne at det skal befinne seg noe utstyr under eller på siden av denne boksen, da taket på midtkabinen er det som er under her, men det kan jo tenkes at det kan ligge noen kabler her.Hva med å bruke en hullsag litt forsiktig inn fra denne kjøleboksen og lage et hull hvor du kan stikke inn et liten speil for å se om det finnes noe i veien ? Evt. lage et hull inn bak ryggputa i salongen mot eksisterende boks ? Da har du også mulighet til evt. å flytte på det som måtte være i veien så du kommer til med saga uten å skade noe. Passer det ikke å montere kjøleboks der, kan du jo bare plugge det igjen med et blindlokk eller en ventil.Mener å huske at originalt kjøleskap under byssa er et Isotherm på 68 liter. Vi skal bytte vårt og har funnet ut at dagens modell på 65 liter har samme byggemålene. Lykke til og kom gjerne med en tilbakemelding på hva du finner under der. Det er alltid interessant å vite hva som skjuler seg bak lukkede vegger - (i båten :) Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 13.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2013 (redigert) Hullsag og speil skal prøves, kjøleskapet tror jeg kan byttes i 85 liter Isotherm . Tror det går greit skjære ut litt av treverket som går over skapet, da skal 85 liter passe og det blir ikke synlig det du skjærer bort. Skal legge inn ett bilde av baugspydet mitt også, veldig like de andre du har sett, men tror mitt er enda lavere. Mvh Terje Redigert 13.April.2013 av WGM36 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 Windy leverte W37 med rommet under copilot sofaen tomt. To mulige opsjoner kunne leveres; isolert og drenert med sluk. For å ha isbiter i rommet. Isolert og kjølekompressor. Jeg kjøpte en båt som hadde opsjon 1, isolert og drenert. Har selv ettermontert Isotherm kjøleaggregat. Monterte platekjøleren og termostaten i rommet. Borret inn fra v side i rommet og borret oppover til dette hullet fra skottet under dørken. Tredde kjølerør og kabler fra termostaten gjennom dette hullet og ettertettet med byggskum. Monterte kompressoren i skottet under dørken. Fungerer helt perfekt! Om du vil høre mere, så send meg en IM med telefonnummeret ditt, så kan jeg ringe deg. Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Hei TerjeGod ide å sage ut litt av treverket over skapet (at jeg ikke tenkte på det selv :) men jeg ser at 85 l Isotherm er 25 mm bredere også.Vet du om det er plass til denne ekstra bredden ? Har ikke tatt ut det gamle ennå så jeg har bare tatt et kjapt mål rundt rammen fra utsiden.Vi vurderte også løsningen til Bonus, men fant ut at to kjøleskap + boks ble litt smør på flesk, så vi beholder isbitene og satser på nytt kjøleskap i byssa i stedet. Tar gjerne i mot flere bilder av baugspyd. All info er god info og bilder sier mer enn tusen ord.Mvh Finn Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Det er bare å montere kjøleskapet to cm lengre ut, ta bort to smale lister som det originale kjøleskapet sitter skrudd i og lager to nye lister som er ca 7mm tykke og 30 mm brede. Skru fast disse jamt med skuffefronten, da har du ca 47.7 cm åpning mellom listene og 49 cm videre bakover. Plassen til ramma blir da 51.5 cm. Enkel jobb, men kjøleskapet kommer 20 mm lengre ut i rommet, noe som ingen vil legge merke til og har heller ingen praktisk betydning. Blir 85 liter på meg, med to pc vifter montert i spiro rør som trekker kald luft fra bunn av båten og opp til kjøleribbene på skapet. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 18.April.2013 Del på Facebook Svart 18.April.2013 Da får jeg ta mer nøyaktige mål når båten blir tilgjengelig og det defekte skapet er ute.Hva er hensikten med de to ekstra viftene ? Er det å få det kaldere inni kjøleskapet eller å spare strøm ?Kobler du de på egen bryter eller til termostaten på kjøleskapet ?Mvh Finn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.