Jump to content

Oljeavskiller på lensepumpe

Suzuki

Recommended Posts

av og til får "man" olje / diesel i spillvannet.

Selfølgelig kan man pumpe dette over på kanner, og levere i land, men jeg har vurdert muligheten av å sette på en Oljeavskiller / oljeseparator på lensepumpa.

Det finnes en rekke løsninger:

Progress Ingeniørfirma har WAVESTREAM filtersystemer. Denne finnes også hos SVB , artikkel 88200.

Forøvrig er denne filterkoppen fra WAVESTREAM til forveksling ganske så lik den som finnes hos CLAS OHLSON, til en mye hyggeligere pris.

Bilde

Vetus har sine BILGE WATER / OIL SEPARATOR systemer. Men om jeg velger kull, bomull eller annen filterinnsats, er jeg ikke sikker på. Kullfilter skulle vel borge for bra filtrering, men det fjerner vel neppe olje. Såvidt jeg kan forstå, består disse oljeutskiller filtrene av tilsvarende raffinert parafinvoks, som brukes i oljesugeputer.

Er det noen som har erfaringer med disse løsningene. Det beste er selfølgelig å unngå olje / dieselsøl i bunnvannet, men det har vist seg lettere sagt enn gjordt.

Finnes evt. andre løsninger, som jeg ikke har tenkt på ?

Suzuki

No boat needed..

Mja, følgende faktorer er aktuelle:

1. Vil ikke påvirke NØDLENSINGA

Jeg lenser slaggvann med en liten WHALE SUPERSUB, da dette er eneste som har plass i kjølsvinet mitt ( ikke alle har kjølsvin på 1 m dybde.. )

2. Vil koble den med mulighet for "bypass" med en vanlig kulekick kran.

3. Oljesugeputer er testet. j**la søl...

Suzuki

No boat needed..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...