Popeye70 Startet 12.April.2013 Link til dette innlegget Startet 12.April.2013 Hallo. For å slippe å løpe fra butikk til butikk - hvor i Oslo får jeg kjøpt syrefaste settskruer til cockpittelt-stenger? Forrige eier av båten må ha hatt det som hobby å skru ut disse skruene, for halvparten mangler. Så lenge selve teltet er tredd på stengene og teltet er satt opp så sitter det sånn noenlunde, men så fort man slår ned teltet faller alt fra hverandre... På forhånd takk for alle konstruktive tilbakemeldinger. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
CSL Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Ville nok satset på Malfix eller Zachariassen Jernvare Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Herman Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Jernia på Skillebekk har godt utvalg i syrefast. Ville blitt veldig overrasket om de ikke har settskruer også. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Lars H. Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Tingstad i stålfjæra i Oslo har et av landes største utvalg av skruer, både syrefast og vanlig. Ingen over, ingen ved siden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
RSL Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Tingstad i stålfjæra i Oslo har et av landes største utvalg av skruer, både syrefast og vanlig. Ingen over, ingen ved siden. Hmm.. jeg har vært mye i Stålfjæra, men har til gode å se et ett-etasjes hus uten naboer der.... .. Beklager... veldig OT, men klarte ikke dy meg. ;-) Ellers, støtter jeg bare valget av sted. Finner du ikke skruen din der, er et mekanisk verksted som kan lage skruene for deg neste stopp. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Popeye70 Svart 12.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Tingstad i stålfjæra i Oslo har et av landes største utvalg av skruer, både syrefast og vanlig. Ingen over, ingen ved siden. Tatt i betraktning at jeg bor på Kalbakken så burde det være overkommelig. Appen fra Gule Sider sier at det er 688 m hjemmefra, og det skal jeg klare. ;-) Hadde jeg bare husket dimensjonen... :-/ Takk for alle tips! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
RSL Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Tatt i betraktning at jeg bor på Kalbakken så burde det være overkommelig. Appen fra Gule Sider sier at det er 688 m hjemmefra, og det skal jeg klare. ;-) Hadde jeg bare husket dimensjonen... :-/ Takk for alle tips! Løsvekt, gjør at du sikkert klarer å gjette deg til ca størrelse og ha de andre liggende til annet bruk senere. Madammen bruker garantert ikke alle skoene i skapet, så da fortjener du å ha et lite arsenal av nyttige skruer i skuffen :-) Skruene varer lengre enn skoene og koster langt mindre. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Popeye70 Svart 12.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Løsvekt, gjør at du sikkert klarer å gjette deg til ca størrelse og ha de andre liggende til annet bruk senere. Madammen bruker garantert ikke alle skoene i skapet, så da fortjener du å ha et lite arsenal av nyttige skruer i skuffen :-) Skruene varer lengre enn skoene og koster langt mindre. RSL Jøss, kjenner du kona mi? ;-) Da vi flytta inn her vi bor nå fant vi 21 skoskap (doble plastgreier fra IKEA for å henge på veggen) i kjelleren. Jeg fikk bruke 3 stk, kona tok resten. Allikevel har hun flere løse skopar i gangen enn meg... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
RSL Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Jøss, kjenner du kona mi? ;-) Neida.... det er bare det at dama har to døtre... jeg har to døtre... i noen år bodde jeg med henne, hennes døtre og min minste datter.... Gjett hvem som fikk kjeft for å ha et skopar utenfor det doble IKEA-skapet som var avsatt til sko.... (jeg har aldri mer enn to par sko i omløp) Nå bor jeg i båten og er Særboer med dama. Ergo er det jeg som til daglig bestemmer hvor mine fire sko skal stå. (hun har faktisk bare fire par sko her i båten...) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.