Janda Startet 12.April.2013 Link til dette innlegget Startet 12.April.2013 Ser stadig at noen fjerner tallet som angir hvor mange fot båten er. Kan det virkelig være for å bløffe båten ned i størrelse for å få billigere havneavgift? Hva synes folk her på båtplassen om dette? Bør en ikke betale hva det koster, selv om havneavgiftene er høye når du passerer 40 fot. Personlig synes jeg det er uetisk og pinlig på vegne av de som gjør dette. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Er dette et stort problem du opplever, eller var dette et enkelt eksempel? Høres merkelig ut om dette stemmer. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Jeg har fjernet tallet som angir lengden på båten min. Ikke for å få billigere havneavgift, men fordi jeg nå har skiftet farge på dekoren på båten og da passer det ikke lengre med grønne og gule tall og tekst. Kunne ikke falt meg inn å fjernet tallene på grunn av havneavgift. Synes ikke nødvendigvis tall på en seilbåt ser så bra ut, så forstår godt om folk fjerner dem, av estetiske grunner. Vil heller tro moe slikt kan være grunnen til at noen båter ferdes rundt uten tall. Sitér dette innlegget Link to post
Janda Svart 13.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 All In, nei det er ikke et stort problem, men jeg har observert det såpass mange ganger at jeg stusser om det virkelig er mullig at noen fjerner tallet for å spare havneavgift. Hakkannanen, ja la oss håpe det dreier seg om estetikk, men har vondt for å tro at dette er hovedgrunnen. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 (redigert) He he, jeg har også fjernet både tall og tekst. - Fordi jeg synes det ser penere ut og planen er å sette navnet på båten der "reklamen stod". - Spinn off er at folk står og lurer på hvor stor båten er og iriterer seg grønne over at de ikke kan se det. Båten min er uansett midt i "havneavgift segmentet" så jeg betaler fortsatt den havneavgiften som er riktig i forhold til min båt. - Hvis folk absolutt må vite hvor stor båten min er så kan de bare spørre. For min del er det å fjerne "reklamen" en del av det å gjøre båten til "min". - Da jeg kjøpte ny bil for noen måneder siden fikk jeg en opsjon om at info om AWD og motorstørrelse ikke trengte å være "flashet" bak på bilen. ( og jeg har på ingen måte kjøpt den kjipeste modellen for å si det slik) - Jeg valgte det anonyme da også. Redigert 13.April.2013 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 Har aldri sett på tall og tekst montert fra produsent av båten som reklame før men nå ble jeg usikker. Kanskje jeg må fjerne disse jeg også!! Er ikke veldig glad i reklame! Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 Når det gjelder havneavgift har jeg motsatt erfaring. Teksten med type og antall fot har flere ganger "reddet" meg fra å måtte betale høyere havneavgift. Havnevaktene nekter å tro at båten kun er 36 fot. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hulda Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 På Hulda står det ingenting. Det er bestandig et spørsmål om havneavgift i forhold til lengden på båten. Og spørsmålet er eksempelvis om genakerpeket skal regnes med når båten ligger med hekken inn til bryggen og baugen rett ut. Da burde kanskje heller bredde på båten være retningsgivende. Hulda betaler etter lengde over stevner, 13 meter. Uansett er havneavgifter ikke den mest plagsomme utgiften når vi er på tur. På bilen står det '320 D', nedgradering, han som hadde bilen før ville ikke ha den stjålet. Derfor ble den bestilt fra BMW med bakdøren til modellen under :-) Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 - Da jeg kjøpte ny bil for noen måneder siden fikk jeg en opsjon om at info om AWD og motorstørrelse ikke trengte å være "flashet" bak på bilen. ( og jeg har på ingen måte kjøpt den kjipeste modellen for å si det slik) - Jeg valgte det anonyme da også. Samme her. Har heller ingen kjip modell, men bestillte uten emblemer bak. Finest rett og slett! Også enig at emblemer på båt kan se direkte ufint ut. Nimbus sitt emblem i krommet metall på siden er fint, også NB sin Krommede ventil med Ardea logoen er fin, men ellers er ikke disse folie/ klistremerkene noe særlig... SUN logoen i grå "comandore 64" skrift får prisen for styggeste av meg Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 Lengden i fot kan jo være missvisende er det imperial fot, Norske fot USfot eller mine føtter det skal måles med?Er det LOA eller LWL? Skal Genakkerbom, nebb og badeplattform taes med? Meter er en litt bedre enhet omen skulle skrive noe på! Som et eksempel var den forige båten min 9.15m LOA. Den var da ca 30 imp fot og 28 Norske Fot! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Barbaria Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 (redigert) Jeg har alltid gått ut fra at det er skroglengde det skal betales for. Redigert 14.April.2013 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.