arnerik Startet 13.April.2013 Del på Facebook Startet 13.April.2013 Hallo båtvenner.Snart båtsesong i nord... Styringa på min Hansvik 18 combi er utrolig treg og moden for utskifting. Er det noen som vet hvor jeg får tak i ny,eller brukt styrekabel? Denne båten har to styreplasser, slik at kabelen er to-delt. Finnes denne komplett, eller må den lages?? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 Forslag. Ta ut hele kabelen, sett den ene enden fast i noe, eller få en til å holde igjen. Dra ut vaieren, gjør den ren med en stålbårste, sett den på plass igjen, men fyll godt med olje inn i strømpen til kabelen. Tips jeg fikk for mange år siden av en kar, og brukte, fungerte glimrende. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
arnerik Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 takker for innspillet, men denne kabelen er selve treghetens far! jeg får rett og slett ikke dratt den ut, antar jeg ødelegger noe, hvis jeg bruker for mye kraft her. har ikke gitt opp ennå, men er den ødelagt, må jeg jo ha en ny, eller brukt. Hvor i verden får jeg evt tak i en ny? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Kabelen sitter fast ved enden. Sikkert ikke mer enn ti cm inn. Sprut inn med rustløser og la den stå ett døgn. Sprut på mer og bank lett med enden på en skrutrekker eller lignende. Gjenta om nødvendig. Kan du i tillegg varme opp er det supert. Når du har fått ut kabelen rengjør grundig med rustløser, spesielt inne i strømpa. Sett det hele ordentlig inn med olje og vips, god som ny! Kabelen på min gamle båt var fasthetens bestefar! Lykke til! PS! Om du må bruke mye kraft Gjør ikke det noe, men du slipper det med tålmodighet! Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
G-sabb Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Enig med Erikda. jeg løste problemet slik han beskriver og det ble bra. Sitér dette innlegget Link to post
arnerik Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Ok, takk til alle. Setter denne treghetens OLDEFAR i skrustikka og prøver... Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Rengjøring av strømoa når du har fått ut wiren: Heng den loddrett fra et høyt punkt, som mønet på huset eller et tre. Tøm rødsprit eller rustløser oppi. Lurt med en trakt. La det renne gjennom. Dytt deretter gjennom en ledning, stakefjær eller annet som er langt nok. Fukt en fille med mer løsemiddel/rustløser og fest den til enden av ledningen og trekk filla gjennom strømpa. Som å rense løpet på en rifle. Gjenta til du ikke får ut mer urenheter. Heng den opp igjen og smør den ved å la mer olje renne gjennom. Har testet metoden. Det virker! :) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Her snakker vi generasjoner med møkkarust! Godt vi holder bestemødre uttafor! :blink: LYKKE TIL! Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.