jensemann2 Startet 13.April.2013 Link til dette innlegget Startet 13.April.2013 Hva er den letteste måten å rense skaiputer på? Har prøvd med gelcoat cleaner uten at det gav nevneverdig resultat. Hugo rensekrem krever mye skrubbing... Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 (redigert) Bruk sitron rens eller del en sitron i to. Påfør sitronen ved og gni skjæreflaten på skaien eller du kan bruke sitronsyre kjøp en flaske på Rema. Har også prøvd sitronrens på sprayboks.Dette er utrolig effektivt, fjerner det meste av missfarging og møkk.. Redigert 13.April.2013 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
jensemann2 Svart 13.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 God ide! Har også hørt at de med fordel kan smøres inn med vaselinolje etter vask/rens for å bevare mykheten. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 Vi har brukt Biltemas Black Streak Remover og stålull med godt hell, og putene våre var utrolig møkkete. De som har hatt båten vår tidligre kan vel aldri ha vasket de, Men nå ble de hvite igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 Jiff skurekrem er utmerket, og har du ekstremt møkkede puter, anbefaler jeg fineste stålull dyppet i rødsprit. Etter dette, setter jeg putene inn med vinylfornyer fra Auto Glym. Stålull med rødsprit tar også det meste av gjennstridig møkk på fendere. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Slangemannen Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 Prøvde Jif jeg også, men det var bare bortkastet jobb. Har tro på rødsprit og stålull. Skulle tro det var mine puter du har der LarsH Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 Vasker skai med rødsprit stadig vekk, blir så rent og fint atte, og har aldri opplevd at det har tatt skade av dette. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 Brukte klorin jeg. Ble fine og hvite. Må skylles godt etterpå.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
M/S Kobben Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Er noe som heter jordslagfjerner, husker ikke hvem som lager den.. Men den tar også svarte flekker på skai ol. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 På Maxbo har de en jordslagsfjerner som heter Super Shape, og så på Jernia at de har en som heter Ship Shape. Samme flaske men forskjellg navn. Prøvde den først, men synes Black Streak remover tok bedre. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Rødsprit, fenderrens eller gummibåtrens gjør susen Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Cinatit Svart 29.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2023 Kan bekrefte at Magic Svamp og rødsprit gjør susen som bare det. Har puter som er 17 år og gamle og dette ble som nytt, skulle en del gnikking og gnikking til med ble veldig bra. Etterpå kjørte jeg over med vaselinolje for å tilføre litt fuktighet til putene så de ikke blir tørre å sprekker. På bildet ser dere en del som er renset og en som ikke er renset. Går en del svamper og de er dyre i Norge. På AliExpress kan du kjøpe 100 stk for 100kr. Ink frakt https://a.aliexpress.com/_mO57wc0 Sitér dette innlegget Link to post
Y_V Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Magisk svamp i en 12-pakk på Europris til 50-60 kroner har vært redningen her. Bare å kjøpe noen pakker med en gang. Det tok tid, men dæven det hjalp på vår nye båt. Brukte bare vann. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Jeg har tro på Turte Wax Inside Job uten å ha prøvd de på hvite skai seter. Har prøvd produktet på hvite skinnseter i bilen og det fungerte helt perfekt etter å ha først vært innom noen skinnrens produkter til bil som gjorde lite forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Magisk svamp med vann og en skvett Seajet båtvask. Og det samme armlenet etterpå Sitér dette innlegget Link to post
cortinaman Svart 2.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2023 Legg inn ein liten brødsmule i denne tråden så eg finn den igjen, mange gode tips her. Sitér dette innlegget ------------------ Frode Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.