Jump to content

Shetland 17.mai 2013

arkmarin

Recommended Posts

Hva er planen deres for de neste dagene? Dere skal gå nedover mot Lerwick?

Vi er nå klare for en tur på puben!

Ta en øl for meg også! Bagen står ferdig pakket i gangen og venter, reiser med JGH fra Bergen tirsdag morgen, så sees vi forhåpentligvis en gang på onsdagen.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Hehe, ja det er ikke alle som har mulighet til å dra når været er godt, og litt av poenget var jo å få med seg 17. Mai. Var heller ingenting som tydet på at været skulle bli som dette for noen dager siden. Jeg er matros ombord, flyr fra Kragerø til Bergen i morgen, har liten lyst til å returnere etter bare noen få dager uten en eneste Shetlandsk souvenir, men været bestemmer, og vi vil ikke pushe det.

Vi kom inn til Whalsay i ettermiddag. Etter Baltasund ble neste havn Mid-Yell og deretter Whalsay. Vi har stampet i mot liten kuling i dag. Vi ble lei av stampingen og gikk inn hit. TRIOEN kom inn hit i kveld. If og Splitter Pine fortsatte til Lerwick. Vinden vil snu i morgen, så da skal vi lense til Lerwick. Linnea er på vei over og passerte Statfjord kl 4 i natt. Vi stor koser oss.

bilde

Norske båter til kai i Lerwick. Dessverre har det skjedd at tre av trønderbåtene har kastet loss og satt kurs for Norge. Værmeldingen for de kommende dager er ikke de beste, så de måtte prioritere å komme hjem til jobb, framfor å kanskje ligge værfast på Shetland. Synd, men fornuftig avgjørelse. Det har kommet to båter fra Stavanger, så vi er fire norske båter her idag.

littmild, du kunne jo nesten hoppet på med Skuggfaks til Bergen du da? :-) Istedet for fly altså...

Hehe, ja, jeg tenkte samme tanken. :wink:

Det var jo kjedelig at vi ikke kom oss over, men jeg og JGH fikk oss et par fine seiledager allikevel, Fedje er ikke akkurat Shetland, men jommen eksotisk nok for en østlending. Litt av hensikten med turen for min del var jo å lære litt mer om seiling, og det gjorde jeg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...