maija27 Startet 14.April.2013 Link til dette innlegget Startet 14.April.2013 Har en D3l fra 1991-den er lite brukt og ville ikke starte da jeg overtok båten. Etter endel feilsøk fant jeg dårlig kontakt i amp sikring. Byttet den orginale sikring med en 15 amp "vanlig". Varmer startet og fungerte fint i fjor. I år startet jeg den -alt ok . Skrudde den av. Neste startforsøk var det ikke tegn til liv. Sjekket sikring og den vat gått og hadde vært varm (smelting). Satte inn ny og etter en liten stund satte varmer igang med et et eller anet. Bryter sto da på AV. Gikk ikke stoppe denne prosses. Sikring gikk igjen og så ut for å ha vært like varm. Tok ut sikring og har ikke turt gjøre flere forsøk. Jeg hørte vifta gå og tikking fra pumpa . Noen som har har råd ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Hm den var litt pussig.... Er du 110% sikker på at bryter var "av" ? Eg ville satt i ny sikring, gjerne 20A , og forsøkt igjenn. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
maija27 Svart 14.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Ja helt sikker på at den sto på av. Og det samme skjedde med 20 amp sikring. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Ta den inn i varmen å rens elektronikken og koblinger. Det høres ut som ein overledning på eit vis. Kanskje bryter. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.