arkmarin Startet 14.April.2013 Link til dette innlegget Startet 14.April.2013 Jeg har nettopp rapportert tre broer, som mangler i Navionics kartene. Syns kartene har mange mangler, og det undrer meg at ikke flere rapportere disse manglende i kartene. To av broene er meget gamle, og en er "ny" ca 5 år. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Brigg Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Enig i at det er merkelig mye feil i Navionics-kartene. Jeg husker tråden du hadde om feil plassering av lykter på kysten av Roan for tre-fire år tilbake. Jeg spanderte på meg ny kartbrikke i fjor vår. Skuffelsen var stor når jeg seilte forbi flere blink som hadde stått så lenge at stativene var rustne og trengte et strøk maling, uten at disse var kommet inn i kartene. Når jeg så sjekker Gule Siders sjøkart ser jeg at de samme blinkene vises i disse kartene. Jeg ser at kartene på Navionics Web-app har de samme manglene. Jeg antar at Navionics ikke baserer seg på egne oppmålinger til kartene sine, men baserer seg på sjøkarverkets målinger og kartgrunnlag. Så når kartene vi betaler dyrt for ikke er oppdaterte må vel dette skyldes enten slendrian eller gjerrighet fra Navionics side? Jeg har ikke rapportert disse feilene til Navionics. Grunnen til dette er at jeg mener kvaliteten skal være på plass når jeg betaler for dette produktet. Det kan ikke være betalende kunders ansvar å melde feil som er korrekte i sjøkartverkets kartgrunnlag. Jeg kommer i løpet av våren til å kjøpe kart til bruk på et nettbrett. Det er mange å velge i. Det eneste som er sikkert er at det ikke blir Navionics. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
kavset Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Samme med disse grunne merkene som ligger strødd ut over alt! Utrolig iriterende at de ikke kan få fjernet dette! Grufullt å tenke på at en må punge ut så mye får denne kartbrikken når det er så dårlig kvalitet på det! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.