Jump to content

hva slags volvo penta 4 syl. dieselmotor er dette? TAMD30A?

båtløskar

Recommended Posts

hei er nytt medlem og er foreløpig en båtløs kar som mest sannsynlig kommer til og kjøpe båt iår men jeg lurer litt på et motorbilde og lurer på om dette kan være den motoren jeg trur det er ( TAMD30A )

selger sier det skal være 105 hk i motor men det står skrevet på topplokket på motor med sprittusj 85 HK

båten er ifra midten av 80 tallet

noen som klarer og se på disse bildene og se hva slags motor dette er? det er en turbo diesel da bildet ikke viser hele motoren

har ikke tatt kontakt med eier enda da jeg gjerne vil vite hva dette er før jeg drar og ser så hvis du er her så beklager jeg at jeg legger ut bilde av motoren din her på forumet uten og spørre :) all hjelp og alle svar mottas med stor takk

bilde

det er det jeg har sittet og lurt på også, men når jeg sammenligner bilder så ser jeg at på TMD30a så sitter olje påfyllinga bak insuget til sylinder nr.2 mens på bildet som er ifra båten så står oljepåfyllingen før insuget til sylinder nr.2 veit ikke om det er noe forskjellige utgaver ute og går eller om dette i det hele tatt har noe og si?

I prinsippet, ja, men du trenger kjøling fra saltvannskretsen gjennom denne som skal inn og ut. Så den kan ikke bare monteres rett på. Det viktigste av alt, er tilstanden på den motoren du anskaffet deg. Sjekk den nøye, spesielt saltvann kjølskrets. Det er ikke lett å få tak i ny varmeveksler heller. Utgått, så er prisgitt brukt. Det er gode motorer, men de må som alt annet ha blitt tatt godt vare på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...