jensemann2 Startet 16.April.2013 Link til dette innlegget Startet 16.April.2013 I morgen drar jeg for å hente båten i vinteropplaget. Jeg har spylt gjennom motorblokka( tidligere saltvannskjølt mercruiser v8 5,7 ) flere ganger og staket opp dreneringshullene mens jeg spylte til det ikke kom mer rustflak. Fylte så opp med rent ferskvann og kjørte motoren varm på hageslange. Deretter tappet jeg av alt vannet og fylte på nytt, gjentok dette 3 ganger. I morgen har jeg tenkt å fylle på systemrens og sjøsette båten og prøvekjøre det nye kjølesystemet skikkelig. Spørsmålet er om det er dumt å kjøre en tur på 70nm inn til der jeg skal ha båten liggende, med systemrens i systemet. Vil denne oppløsningen bli svært skitten og kunne føre til overoppheting/ tetting av systemet på turen? Det er en tur på Ca 2 1/2 time. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Det er ikkje lett å gi garanti for at det går fint. Men ut i frå den vaskeprosessen du allerede har gjort, så høres det ut som eg hadde tatt sjansen Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Seasu Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Jeg gjorde prosessen som deg på en Yanmar da jeg byttet frostvæske. Tar du med litt ekstra vann, slik at du kan fylle/tømme i nødsfall. Ta noen skyllinger etter rensen også. Jeg fylte renset vann(avkalket) + rød glykol som avsluttning på prosessen. Blir det blokkering er det vel foran kjølere ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.