Jump to content

Suzuki Df, skal det komme kjølevann fra 2 hull foran på stammen?

zimsen

Recommended Posts

Takk for svar....ja jeg har i ettertid forstått at det er slik det fungerer.

Ang kontrollstrålen , varierer styrken hos deg (eller andre suzuki eiere) ?

Her ser jeg at strålen kan variere fra ganske kraftig til nesten bare pipling , impelleren

er vist byttet nylig så den bør være grei....

Born to fish - Forced to work!

Sryrken på kontrollstrålen varierer hos meg også.

Fra ganske krafting hvor strålen er rett til den treffer vannflata til svakere hvor strålen går i bue og nesten over i dråper for den treffer vannet.

Kontrollstrålen kommer fra en avgreining på den kalde siden og styrken er nok påvirket av om termostat og/eller trykkventil er åpen eller lukket.

Tidligere forsvant strålen helt fra tid til annen,men motoren gikk aldri varm. Fant ingenting i rør/slanger til kontrollstråle, men ved impellerskifte koblet jeg støvsugeren med en ny pose til vannrøret som går oppover i stammen samtidig som jeg blåste med trykkluft inn der hvor slangen til kontrollstrålen kommer fra. Når jeg sjekket støvsugerposen etterpå fant jeg en liten bit fra sannsynligvis en plastpose. Ikke større enn en kvart lillefingernegl. Etter det har strålen alltid vært synlig, men som sagt med varierende styrke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...