Jump to content

Vinteropplag ved sjøen eller transport hjem?

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Har såvidt sjekket litt priser for vinteropplag og transport av båt og det viser seg at jeg antagelig kommer noe billigere fra det om jeg får fraktet båten hjem til biloppstillingen.

Ser jo fordelen ved å ha båten "hjemme", men liker ikke ideen om å bli plaget av dårlig samvittighet om at ditten og datten med båten ikke er gjort hver gang jeg ser den. Er ikke overvettes glad i å tilbringe alt for mye tid med å fikse og ordne og styre og stelle.

Noen som har erfaring med å ha båten vinterlagret ute av syne, ute av sinn vs å ha den hjemme?

Jeg har en av hver..... Det blir ikke nødvendigvis gjort noe selv om båten står utenfor stuevinduet.... Men du blir som du sier minnet på det hele tiden. Det er veldig greit når du bare skal ta noen mål eller prøvemontere noe og småjobber er lettere å få til da godværet kan benyttes selv når dagene er korte. Med burka på så slapper jeg allikevel godt av selv om jeg kan sitte og se på båten. Tror det blir innendørs lagring på begge neste vinter. Med mekkemulighet.

Har alltid hatt den i havna. Opplagsplass er inkludert i havneleie. Koster 4-500 for opptak. Jeg skulle gjerne hatt båten hjemme for enkel tilgang, men siden jeg bor i leilighet er det ikke anledning til sette den her noe sted. Hadde ikke hatt lov å ha den hjemme uansett, siden jeg bor i Asker.

Slik har vi det her:

"Det er de lokale reguleringsbestemmelsene i Asker som forbyr lagring av båter og campingvogner i hagen. Loven gjelder uansett om båtene eller vognene er synlige og til sjenanse for andre, eller ikke"

Dusteregler.

Redigert av KongKing (see edit history)

Jeg foretrekker båtene så nærme som mulig, da jeg jobber med båt til og fra hele året. Derfor hadde jeg Saowanee i boblehavn Frognerkilen i vinter. Tresnekka Tora hadde jeg hjemme i hagen et par vintre tideligere, og da fikk jeg gjort mye. Desverre lagde nabodama helvete, så det dropper jeg heretter. Så nå ligger hun på land på Karenslyst.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...