Cpt. Neptun Startet 17.April.2013 Del på Facebook Startet 17.April.2013 Hei dere med støpeerfaring. Jeg skal lage en kasse til dreggtau inne i dassrommet på min Scand Classic m ankervinsj. Lurte på å bygge opp med våtromsplater (ikke litex men noe lingnende) og forsterke med polyester og glassfiber med 2-komp polyuretan (som før het toppcoat) tilslutt. Er dette en ok ide Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 18.April.2013 Del på Facebook Svart 18.April.2013 I mine ører høres dette ikke lurt ut. Våtromsplater er laget med tanke på å skulle flislegges, har gjerne en overflate av ett eller annet armert sementbasert materiale og polyester på dette er neppe noen god match. Du han selvfølgelig forsøke kun våtromsplater og de tettebåndene som er ment til dette ( personlig foretrekker jeg å spesifisere de elastiske buthylbåndene, istedenfor bruk av glassfiberfilt og smøremembran) men i en båt mener jeg det er mere kurant å lage en boks av dyvinicell eller vannfast finer og glassfiberarmert polyester eller epoxy. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 18.April.2013 Del på Facebook Svart 18.April.2013 Litexplater og polyester går veldig dårlig sammen. Dyvinicell derimot er et utmerket matriale til dette formålet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.