Jump to content

Norsk navn på dette verktøyet?

Tor Eirik

Recommended Posts

Rettholdt ett ord. Maskinlinjal er et annet.

Om du gakker hen til din nærmeste maskinforretning tilsluttet Toolskjeden eller ProffPartner, for deretter å be om Luna varenummer 2507-1507 har du en DIN 874 til omtrent samme pris som den du linka til.

Men om det er til sjekk av flenser og denslags er det totalt overkill. Da klarer du deg (og vel så det) med en helt vanlig stållinjal som du kjøper hvorsomhelst for en femtilapp.

Redigert av Folk I Båt (see edit history)

Ser at det er Bowers som lager den, og de lager måleverktøy så dette er nok en paralellkloss. Brukes f. eks. for å line opp deler som skal maskineres i fresemaskin. Legges eller settes på kant under arbeidsstykket. Er veldig nøyaktig laget derfor prisen. Kjøp en enkel maskinlinial hos AEO eller Tools i stedet.

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Verken stållinjal eller sikling er det jeg er ute etter..

Tror Woody er nærmest på det jeg har... mulig det er rimelig dyrt, men jeg fikk det jeg har nå gjennom gamlejobben.Bruksområdet kan nok stemme.

Har vært genialt å ha. Ikke så mye som en liten ujevnhet sniker seg unna denne klossen. Den jeg har er 12 år gammel, så prisen spiller ingen rolle. Noe peiling på hvor jeg finner en slik?

Hei, den du har bilde av er ikke i hardtmetall, den er herdet og slipt.

Mye dialekt i dette landet men brorparten av verktøymakere og maskinarbeidere omtaler denne som paralellkloss.

I bladet "Maskinregisteret" har jeg sett flere som har annonsert sett for rundt 1000+m.

Ett slikt sett er et must for alle som har fresemaskin eller bormaskin med koordinatbord

Redigert av dieselfan (see edit history)

Tror du Tess kan ha dette?

I 2011 katalogen har de noe som heter " Passbiter VOGEL" vare nr. VH351012 og 13 i treeske.

Herdet spesialstål slipt og polert.

finner den ikke på nett, men mange treff på " VOGEL"

http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=searchresult&lines=15&facet=1&id=1〈=no&namenumber=vogel&articleid=10944

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...