loix Startet 18.April.2013 Link til dette innlegget Startet 18.April.2013 Hei, jeg skal bytte impeller på min motor som da er en 1987 johnson 90 hk v4. Har løsnet alle bolter og girstang, får undervannshuset ned ca 1 cm så stopper det! Regner med at det er drivakselen som har rustet fast, noen som har gode tips for og få løsnet akselen? Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Vet ikke, men har tenkt å gjøre det samme på min i helgen. .. 115 v4 fra 96, fant en YouTube video. .. vet ikke om det hjelper deg Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
loix Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Fin video men den hjelper ikke meg mye ettersom jeg trenger tips til og få løs drivaksel som henger. Men takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
loix Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Har nå satt press på undervannshuset i form av diverse kiler. Håper kanskje det finner ut at det vil komme ned etterhvert :) Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Press med kiler og rustløser der det er mulig, brukte jeg og det løsner ettervært Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Du har løsnet feil skrue på gear staget Sitér dette innlegget Link to post
loix Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Har ikke løsnet noen skrue på girstaget, har tatt ut en låsesplint sånn at girstaget er løsnet fra overføringen til girvaieren. Er dette feil? Takker for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Ja det er feil.....inn under forgasserne er det en 1/4 tom bolt som må skrus ut, trangt og fælt men det går. Du må ta av innsugsboksen for å komme til, 11mm fastnøkkel tror jeg passer på den bolten. Denne bolten holder girstaget fast i overføringen som går til der du har tatt av girvaieren, Finn deg en liten lommelykt og kikk så klarer du å de den. Lykke til!! Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Forbanna dritt å komme til den skruen ja, men kan skrive under på at det er den det henger i! :) fjern kiler og slikt, stram undervannshuset opptil stammen med 2 bolter igjen, så du fjerner spennet på girstanga, så er det bare å grave seg frem til den skruen. Sitter midt under bakom luftboksen som gammabusa sa:) Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
loix Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Takker for svar alle sammen! Da får jeg prøve den skruen i morgen tidlig :) blir sjeleglad hvis dette er riktig :) Sitér dette innlegget Link to post
loix Svart 20.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2013 Må nok bare skuffe dere, er ingen skrue på min modell. Må ta ut en splint på giroverføringen, så dyttes denne inn mot powerhead og vris forrover. Da skal girstangen være løs, men undervannshuset henger like godt. Er nok drivaksel som henger ettersom svinghjulet blir hardere og dra rundt med kiler i undervannshuset. Har en skummel følelse om at dette blir vanskelig :/ Sitér dette innlegget Link to post
ryliken Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 (redigert) Hei. Dette er jo noen år siden... Fikk du løst problemet? Har det samme på en Mercury 75 HK nå. Redigert 17.Mai.2019 av ryliken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.