Jump to content

forslag til lys i cockpit, Sea Ray 215EC

jensemann2

Recommended Posts

Jeg har ikke noen form for lys i cockpiten i båten, kun i forkabinen. Hadde vært fint med noe led lys i cockpit når man sitter om kveldene under kalesjen.. Jeg lurer på om noen har noen smarte løsninger her? Har tenkt på 2 ulike løsninger:

1: Led strips el.l festet i kalesjebøylene (dette blir en liten utfordring med strekk av ledninger.)

2: Borre hull nede ved dørken og felle inn LED lys ala disse: http://biltema.no/no/Bat/12-V/Innvendig-belysning/Kapslet-innstopt-LED-belysning-12-V-251992/

Bakdelen med det er at jeg må borre hull... Har lyst til å beholde båten så original som mulig.

Jeg har liggende både sånne Biltema ledlys(blå) og en haug med ledstrips som jeg kjøpte på nettet. Vet ikke helt hva jeg velger selv, m. Regner med alt blir montert på et vis. Ledstripene er til å ha under bilen med fjernkontroll og mange fargevalg osv.. Hehe.. Håper de også har en litt nøytral farge...

Jeg må bare kjøpe båten først:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg slet med at båten var litt mørk fremme under kalesja. Har to led lamper bak i targa, så der var det nok lys. Måtte bore hull i sideveggen i et av trinnene opp til luka i vindskjerm framme, og monterte en led lampe fra Maritim der. Da ble det fint og lyst der og. Det er ikke så store lyskilder som skal til alltid, men noen led lys gir et svakt og kaldt lys. Hadde det i siste Nordkappen jeg hadde. Måtte bytte til noen som gav bedre og varmere lys...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...