martin-bruvik Startet 20.April.2013 Link til dette innlegget Startet 20.April.2013 Noen som har erfaring med Hasle SummerFun? Skal eventuelt kjøpe en til neste år. Jeg skal bruke den til litt fisking osv. Er den stødig eller ikke ? Hvor mange knop går den med 9.9? Alle svar blir satt pris på :) Kommentar fra moderator: Slått sammen flere emner med samme tema. Sitér dette innlegget Link to post
Julianj98 Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Hei du bestilte meg en Summer Fun forrige uke :-) har flere kompiser, som har en slik. Med 9.9 går det ganske sakte.... 17-18 knop , mens med trimmet 9.9 / 15 går den 23-24 knop. Vil egentlig anbefale deg 15Hk for da kan du dra tube med båten :-) prøvde dette ifjor, gikk lekende lett:-) Sitér dette innlegget Link to post
Julianj98 Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Ja, forresten sjøegenskapende er det ingenting å si på! Den er MYE morsommere enn river å kjøre i svinger.... Og den er såpass stødig at du kan hoppe på kanten uten at den velter :) Sitér dette innlegget Link to post
martin-bruvik Svart 21.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Takk for svar :) Skal nok ha en trimmet motor :) Sitér dette innlegget Link to post
Julianj98 Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Nice Sitér dette innlegget Link to post
martin-bruvik Svart 21.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Hei, jeg er på utkikk etter en grei ungdomsbåt.Skal ha en 9.9 Yamaha/Mercury på den.Jeg vil ha en båt som er veldig solid og stødig, bryr meg ikke så mye om farten. Minimum 17 knop med en person.Alle svar blir satt pris på Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Nå er det 3. gang i dag Martin at du poster samme emne, kan jeg spørre hvorfor du gjør dette? Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Hei martin.Det er vel for mange gamlinger her inne for tiden.Prøv igjen seinere i håp om å treffe på de yngre leserne. Sitér dette innlegget Link to post
Julianj98 Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Hasle summer fun er supre båter! Med en person og 15 hk gjør den ca 22-23 knop! Jeg har flere kompiser som har både River og Summer fun, min erfaring er at summer fun er mye morsomere å kjøre med! Jeg hadde valget mellom River og Summer fun og bestilte meg en Ny Summer fun med Suzuki df15 el start. Et bra argument for at du ikke skal velge for eksempel River er at den graver seg ned i svinger! En gang da vi kjørte tube kastet båten seg sidelengs, slik at vi kunne se hele bunnen! Heldigvis tippet den ikke.... Så anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe en summer fun! Større, mer stødig båt, romsligere, kan ha større motor! Sitér dette innlegget Link to post
martin-bruvik Svart 21.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Spurte deg i innlegg 7 hvorfor du startet 3 like tråder i løpet av kort tid. Du svarte ikke. jeg vil gjerne ha svar på dette da det kanskje en en misforståelse på gang som også andre kan ha nytte av blir oppklart Nå ser jeg at du også har startet 2 andre identiske tråder. https://baatplassen.no/i/topic/99466-ultimate-ungdomsbaaten/ https://baatplassen.no/i/topic/99478-ultimate-ungdomsbaaten/ Sitér dette innlegget Link to post
martin-bruvik Svart 30.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Noen som har erfaring med Hasle SummerFun?Skal eventuelt kjøpe en til neste år.Jeg skal bruke den mye fisking men jeg liker og kjøre på gøy en gang i blandt :)Er den stødig eller ikke ?Hvor mange knop går den med Yamaha 9.9 (15) Sport?Alle svar blir satt pris på :) Sitér dette innlegget Link to post
civicexe Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Eg hadde ein summerfun når eg var 15år, utrolig god båt og Kjekke å kjøra. Veldig stødig, tålte lett at to voksne på ca 100kg kvar sto på siden av den. Den går litt seinare ein vanlig v skrog båt. På samme størrelse men ikkje mykje mindre, ca 20 knop, fekk aldri målt den. Det som er litt slitande er vis du laster meir ein ca 200kg to personer, så blir den treig og må gå fram å hjelpa den i plan, med 15hk. Eg ville hatt ein 25 hk på den, vis du har rå. Skvetter masse vis du ikkje får den i plan i sjø, går ganske tregt då. Er endten i plan eller bauen opp :-P Eg selgte dem når eg blei 18 blei for liten når eg vokste til. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
martin-bruvik Svart 1.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
martin-bruvik Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Noen som har erfaring med Hasle SummerFun?Skal eventuelt kjøpe en til neste år.Jeg skal bruke den mye fisking men jeg liker og kjøre på gøy en gang i blandt :)Er den stødig eller ikke ?Hvor mange knop går den med Yamaha 9.9 (15) Sport?Alle svar blir satt pris på :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Har ikke du 3-4 andre like tråder også? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Julianj98 Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Går vel ganske likt som sist jeg svarte.... Sitér dette innlegget Link to post
Ward Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Jeg ville personlig holdt meg langt unna alle disse plast båtene. De kjører vinglete selv om de kan få høye toppfarter, og plasten kan bli porøs noe som kan gjøre at båten kan gå istykker.og er du så uheldig at du kjører på land med en plast båt og får et hull kan dette bli en veldig kostlig afære. det koster mere en det smaker i mitt syn. Ville heller sett på glassfiberbåter som GH 11 osv. MVH simen Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 https://baatplassen.no/i/user/46814-martin-bruvik/ Unge mann! Det er flott at du er båtinteressert og vil skaffe deg egen båt! Men du må følge en viss "etikette" når du poster her på forumet, ellers blir sånne gamlisser som jeg på snart 50 rimelig fort lei. Ikke poste det samme i flere tråder med jevne mellomrom. Legg heller inn et nytt innlegg i din gamle tråd, men noe nytt som kanskje fenger? Håper du får det en trygg og god båt. Båten du ser på er ikke så gal som noen vil ha det til, og absolutt stødig. Men med mindre du er 16 år og har båtførerprøven har du ikke lov til å kjøre den fordi den gjør mer enn 10 knop med den motoren. Lykke til! Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
evebir12345 Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 9.9 / 15 går den 23-24 knop. Vil egentlig anbefale deg 15Hk for da kan du dra tube med båten :-) prøvde dette ifjor, gikk lekende lett:-) Det går ant å dra tube med 9.9 også men det går ikke så fort Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Jeg ville personlig holdt meg langt unna alle disse plast båtene. De kjører vinglete selv om de kan få høye toppfarter, og plasten kan bli porøs noe som kan gjøre at båten kan gå istykker. og er du så uheldig at du kjører på land med en plast båt og får et hull kan dette bli en veldig kostlig afære. det koster mere en det smaker i mitt syn. Ville heller sett på glassfiberbåter som GH 11 osv. MVH simen Ungene hadde GH11, og trødde man over i ene siden var den nær å tippe. Summerfun er en langt mer stabil båt, noe som er viktig når man er ung og er uvøren. Gamle Pioneer båter ble sprø i plasten, men det virker som om Hasle bruker en mer solid plasttype. Og Summerfun er ikke vinglete i toppfart. Kjører man en Summerfun på steinstrand, får man små skraper i plasten som ikke har noe å si, da det er samme plasten tvers igjennom. Kjører man en GH11 på samme strand, skader man topcoat og river opp glassfiber/polyesteren og det trekker vann. Da må man slipe opp og støpe på nytt. Tror ikke du har særlig erfaring ang plastbåter ala Summerfun. Gjør som jeg gjør. Har jeg ikke peiling på et emne, holder jeg fingrene unna tastaturet og leser videre på neste tråd... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.