Jump to content

Skoleelever trenger oppdrag, noe til båt som ikke bare er å kjøpe

Jon48

Recommended Posts

Bryggepullerter er jo noe du kan få solgt vil jeg tro for å tjene inn matrialkostnadene. De er dyre om en skal kjøpe de i butikk.

Hadde dere fått et bra resultat på en badeplatform? Å kjøpe badeplatformer i butikk er veldig dyrt og i tillegg så er det ofte slik at de ikke passer optimalt til båten. Jeg er i alle fall interessert i noe slikt :) Hvilken skole er det snakk om?

Noe som kanskje ikke finnes i butikkene ennå er en slags beskyttelse mellom kalesjer og frontvindu. Jeg har problemer med det kommer vann inn mellom kalesje og vindu i skarp sjø og vannet spruter over båten. Dette er ofte noe man må få spesiallaget til sin båt. Men kanskje det hadde gått an å lage de i litt ulike størrelser med en smart overgang mellom hver vindu?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

"Målsøm" med hensyn til festebeslag for juksasneller, vabein, garnhalere, teinehalere etc.

Er utrolig dårlig mye av det som følger med slikt utstyr, pluss at det skrues, poppes og kokes fast mye hjemmelaga (hjemmelaga i ordets verste betydning)som etterhvert bare henger og slenger.

Trollinginterressen er jo økende. Og utstyrsparken virker ikke å stå tilbake for hva en gjennomsnittlig 50 åring som driver med sykling og/eller langrenn må ha for å fungere, så interressen for spesialtilpassa braketter etc. burde være til stede her også. Er sikkert en av trollingfolka her inne som kan mene mer om saken enn det jeg kan.

Båtene til dem som driver med turistfiske og utleie til engangstyskere o.l. har ofte litt ekstrautrustning. Mulig det kan være noe der?

Redigert av Folk I Båt (see edit history)

Jeg jobber også i videregående skole. Teknisk og industriell produksjon. "Gode" oppgaver for elevene er alltid en utfordring.

Akkurat nå, er det i produksjon en røykeovn for fisk. rustfri, av gamle varmtvannstanker.

Reparerer / oppgraderer en 8 m. utligger for det lokale båtlaget.

En garnhaler, laget av en rullestolmotor+ ass. rustfritt som vi har hentet den lokale gjenvinningsstationen.

Et nytt, dobbelt reimhjul til en gammel båtmotor står i en dreiebenk.

Krabbekoker og griller, av varmtvanntanker, har vi laget tidligere:-)

Noe som kanskje ikke finnes i butikkene ennå er en slags beskyttelse mellom kalesjer og frontvindu. Jeg har problemer med det kommer vann inn mellom kalesje og vindu i skarp sjø og vannet spruter over båten. Dette er ofte noe man må få spesiallaget til sin båt. Men kanskje det hadde gått an å lage de i litt ulike størrelser med en smart overgang mellom hver vindu?

Har sett at de brukes en gummi list som festes på vinduet og ligger over kalesjen for og ungå dette.Myk gummi som legger seg som en beskyttelse over vindus karmen når kalesjen er av.

Tenkte du på en spesiell konstuksjon/profil i metall/ Alu ? Skisse ?

Jeg startet en tråd om det en gang, hadde sett for meg en permanent løsning i alu/rustfritt stål.

Problemet er å få dette til å se pent ut, ikke bare montere på en gulvlist opp ned liksom.

https://baatplassen.no/i/topic/92558-hvordan-ordentlig-tette-mellom-kalesje-og-frontvindu/

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...