larss Startet 21.April.2013 Link til dette innlegget Startet 21.April.2013 Hei Jeg har en 40 hk Yamaha 07 mod der powertrimmen har begynt å sige. Den siger såpass at jeg nesten kan se den siger ned etter den er tiltet opp. Dette gjelder både ved kjøring og når jeg tilter motoren opp ved stilleligge. Er det noen som har erfaring med dette systemet ? Regner med det sitter en liten sikkerhets ventil på begge sider av sylinderen, kan jeg bare bytte disse rundt for å eliminere disse som årsak ? Er det noen som har en sprengskisse evnt flytskjema på dette systemet eller som har erfaring med liknende problem ? Ble mange spørsmål dette, takk for svar lars s Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Den ventilen du trenger å skifte sitter heldigvis sånn at du kommer greit til.Den har et stort spor for skrujern.Tilt opp motoren,og lås den av før du skrur ut ventilen. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 21.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Hei Arny, takk for svar. Må denn ventilen byttes med en ny, eller kan jeg kryssbytte ? I min verden vil det sitte en ventil på stang og en på stempel side, er det slik her også.. lars s Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Det er 2 ventiler på sylinderen,og bør ikke kryssbyttes-begge har sin funksjon.Ny ventil koster 1150,- ink. mva delenr. 6t44380203 finnes på lager. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 21.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Takker Sitér dette innlegget Link to post
malin1 Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Har du sjekket oljenivået på tilten. Hadde selv samme problem på en Yamaha 50hk 1999 mod. Fylte olje og alt var ok. Oljenivået skal være ved nivåpluggen når motoren er opptiltet. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 21.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Skal sjekke oljenivået også, takk for det. Jeg har bare konstantert at problemet er der, har ikke sett noe mer på det en det. Fint å kunne få noen tips her før en begynner, ikke noe vits å finne opp julet på nyttl :) larss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.