Bekko Startet 21.April.2013 Link til dette innlegget Startet 21.April.2013 Har fjernet fugemassen mellom skrog og overbygg på min GRANDEZA. Jeg bruker Tec 7, jeg har problemer med å få fine fuger , jeg har kjøpt TEC7 cleaner, Men har fremdeles problemer med å få fine fuger. Er det noen som har noen tips. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Ikke prøvd akkuat det du gjør, men sist jeg brukte teningsmasse, la jeg en stripe mellom parkett og dørlist. dypp fingeren i 50/50 med zalo og vann og dra over fugen, blir glatt og fin. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Cluet er å maskere på begge siden av fuga. Så drar du over med såpesmurt finger til fugen er ned mot null mot maskeringstapen på begge sider. Kvitt deg så med overflødig masse. Så drar du av maskeringstapen (umiddelbart.) Deretter drar du såpesmurt finger lett over fugen en gang til. Det blir fint. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Har du et bilde av stedet du skal fuge? - for overbygg og skrog er da vitterlig bak fenderlista på grandezzaen, er det ikke det da? Eller tenker du på overbygget som utgjør vegg og takkonstruksjonen til salong oppe? Har en 31dc, -kalesjevarianten av din båt, derfor jeg lurer litt ekstra hvor du faktisk skal fuge. Det kan være verdt å øve på å legge en fin fuge, før du gjør det på båten, om du ikke har gjort det før. Jeg fuget for først gang i fjor på min gamle seilbåt, det ble en 20 meter lang fuge med tec7 rundt hele båten... Det kan være en fordel å maskere med tape over og under fugen. Husk å vaske godt med aceton og rubb gjerne med våtslipepapir, og ny rengjøring, før du fuger. Zalovann funket utmerket for meg. Tec7 herder raskere i kontakt med vann.... Tørr overflate på et kvarter i god arbeidstemp. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Tec 7 er forholdsvis tung å jobbe med og du letter arbeidet en del hvis du klarer å holde tubene litt varme. Ellers er rådene i tidligere innlegg gode. Kanskje ikke helt nødvendig med en 50/50-blanding av Zalo og vann. Lykke til! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Folk I Båt Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 "Tuten" skal skjæres riktig om man skal få fugene fine. Så er det å holde en jevn hastighet med riktig trykk. Maskering er unødvendig om man får disse tingene på plass. Dette Erikda nevner med romtempratur på fugemassen er veldig viktig. Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 21.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Det er overbygget som utgjør vegg og takkonstruksjonen til salong oppe, som jeg fuger på nytt. Jeg har brukt tape , og TEC 7 sin cleaner til å glatte fugene, jeg har oså brukt zalo og vann. Jeg tror att litt av problemet er att fugene må vere ganske breie, for å hindre lekasje. Det ser ut att eg må fuge i flere omganger. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 21.April.2013 Link til dette innlegget Svart 21.April.2013 Det er viktig at overgangen mellom fugemasse og tape er lik null, ellers vil du rive med deg fugemasse når du drar av tapen, og dette blir stygt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.