Jump to content

Hvordan få fine fuger med TEC 7

Bekko

Recommended Posts

Har du et bilde av stedet du skal fuge? - for overbygg og skrog er da vitterlig bak fenderlista på grandezzaen, er det ikke det da? Eller tenker du på overbygget som utgjør vegg og takkonstruksjonen til salong oppe?

Har en 31dc, -kalesjevarianten av din båt, derfor jeg lurer litt ekstra hvor du faktisk skal fuge.

Det kan være verdt å øve på å legge en fin fuge, før du gjør det på båten, om du ikke har gjort det før.

Jeg fuget for først gang i fjor på min gamle seilbåt, det ble en 20 meter lang fuge med tec7 rundt hele båten...

Det kan være en fordel å maskere med tape over og under fugen.

Husk å vaske godt med aceton og rubb gjerne med våtslipepapir, og ny rengjøring, før du fuger.

Zalovann funket utmerket for meg. Tec7 herder raskere i kontakt med vann.... Tørr overflate på et kvarter i god arbeidstemp.

Tec 7 er forholdsvis tung å jobbe med og du letter arbeidet en del hvis du klarer å holde tubene litt varme. Ellers er rådene i tidligere innlegg gode. Kanskje ikke helt nødvendig med en 50/50-blanding av Zalo og vann. Lykke til!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Det er overbygget som utgjør vegg og takkonstruksjonen til salong oppe, som jeg fuger på nytt. Jeg har brukt tape , og TEC 7 sin cleaner til å glatte fugene, jeg har oså brukt zalo og vann. Jeg tror att litt av problemet er att fugene må vere ganske breie, for å hindre lekasje. Det ser ut att eg må fuge i flere omganger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...