Jump to content

Sonskilen båthavn (faste plasser) utvidet med to lange brygger

Lars H.

Recommended Posts

I løpet av de siste ukene er det blitt lagt ut to lange og flotte brygger i Sonskilen båthavn. Etter som båtene ble stadig større, både motorbåter og seilbåter med dyp kjøl, er dette velkomment for de med slike båter. Jeg har forsøkt å tegne inn disse bryggene på bildet under.

bilde

Noen som vet hvor mye strøm en slik feit kabel kan levere?

bilde

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Noen priser har jeg ikke hørt, men 5000 høres mye ut. Jeg betaler 2950,- pr. meter lysåpnig, så for meg koster det 10325 for min 3,5 meters plass. Når det gjelder strøm ellers, er det en oppgradering på gang på alle de gamle strømstolpene. der er det blant annet gammel type stikkontakter nå.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Disse nye plassene er visst populære. De har fått flere nye leietakere av folk som har hatt kommunal plass til halve prisen!

Nå har jo de kommunale plassene et visst politisk regime som sikkert ikke alle er like begeistret for. Blant annet dette med når du kan ta i bruk plassen om våren, når du må forlate den om høsten, hvordan fortøyningene dine skal se ut. Kutting av fortøyninger som ikke blir fjernet raskt nok om høsten, mangel på el. etc. etc. Hulda var en av dem som fikk tilbud om-, men sa fra seg kommunal plass. I den private sektoren har man et langt mer avslappet forhold til den slags. Selv om de også der kapper fortøyninger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...